کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ادامه اعتصاب غذا/ مرگ، جان زندانیان سیاسی را تهدید می‌کند

15:31 - 1 دی 1393

کوردستان میدیا: طبق آخرین اخبار رسیده از زندان ارومیه، اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد همچنان ادامه دارد.

بنا به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا و به نقل از منابع مطلع، وعده تفکیک بند زندانیان سیاسی از سوی مسئولین زندان، زندانیان سیاسی را متقاعد نکرده و آن‌ها بر عملی شدن وعده‌ها و جابجایی تمامی خواست‌هایشان پافشاری کرده‌‌اند.

آژانس خبررسانی کُردپا نیز، ادامه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه را تایید کرده است.

10169.jpg
زندانیان سیاسی کرد زندان مرکزی ارومیه، هم‌اکنون در ٣٣ـمین روز اعتصاب غذای خود بەسر می‌برند و خواستار رسیدگی مسئولین به مطالبات خود می‌باشند و اعلام کردەاند که تا رسیدن به خواستەهایشان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند


پیشتر و روز گذشته خبرهایی تایید نشده مبنی بر پایان بخشیدن اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر گردید که منجر به باز انتشار کذب این خبرها از سوی چند سازمان مدافع حقوق بشر در خارج از ایران گردید.

روز گذشته در حالی خبر شکستن اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی به صورت تایید نشده منتشر گردید که از سوی تعدادی از فعالین سیاسی و مدنی، فعالیت‌هایی برای راه‌اندازی حرکتی اعتراضی برای یک اعتصاب سراسری در کردستان صورت گرفته بود.
کمپینی تحت عنوان امروز ارومیه قلب کردستان است زمینه‌ساز فراخوان اعتصاب سراسری در کردستان بود.

10170.jpg
شرایط اضطراری در داخل زندان و محوطه و خیابان‌های منتهی به زندان مرکزی ارومیه

برخی از احزاب سیاسی کُرد اپوزسیون رژیم ایران نیز به صورت تلویحی از این فراخوان حمایت کردند.

یکی از فعالان این کمپین به خبرنگار وب‌سایت کوردستان میدیا اعلام کرد: خبر اتمام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان ارومیه، تنها یک روز پیش از موعد فراخوان، صرفا جهت منحرف نمودن و عملی نشدن اعتصاب سراسری در کردستان منتشر شده است.

امروز گزارش‌هایی از وخامت جسمانی تعدادی از زندانیان سیاسی اعتصاب کننده به وب‌سایت کوردستان میدیا رسیده است که حاکی از انتقال چند زندانی سیاسی به بهداری زندان است.

زندانیان منتقل شده به بهداری زندان از دریافت سرم خوراکی خودداری و مجددا به داخل بند انتقال داده شده‌اند.

آنها حضور مسئولین زندان و وعده‌های آنان را بی اساس خواندە و مشخصا خواستار عملی شدن خواست‌های خود هستند.

پراکنده کردن زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه به دیگر بندها، از مهمترین دلایل اعتصاب غذای این زندانیان است.
اعتصاب‌کنندگان خواستار نگهداری تمامی زندانیان سیاسی کُرد در کنار یکدیگر هستند.

10171.jpg
جمعی از فعالین مدنی و حقوق بشری کُرد، طی فراخوانی روز دوشنبه، یکم دی‌ماه سال ١٣٩٣، به عنوان روز همصدایی و همبستگی با زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه اعلام و از مردم کردستان درخواست شدە است که با اعتصاب سراسری در کردستان ایران، اراده ملی و همبستگی ملی ملت کُرد را برای همگان و رژیم ایران آشکار کنند

تا لحضه انتشار این خبر، هیچ گزارش تایید شده‌ای مبنی بر اعتصاب سراسری در نقاط مختلف کردستان به وب‌سایت کوردستان میدیا نرسیده است.
امروز خبرهای پراکنده‌ی تایید نشده‌ای از تعطیلی بازار و کم شدن رفت و آمدها در برخی از شهرهای کُردستان به وب‌سایت کوردستان میدیا رسیده است که به محض تایید از سوی منابع معتبر منتشر خواهد شد.