کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پشتیبانی اتحادیەی زنان دمکرات کردستان ایران از زندانیان سیاسی کُرد

20:45 - 1 دی 1393

کوردستان میدیا: ادامەی اعتصاب غدای زندانیان سیاسی کُرد و پافشاری آنان بر خواستەهایشان، پشتیبانی و حمایت‌های همەجانبەی سازمان‌ها و نهادهای سیاسی و حقوق بشری را در پی داشت.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز یکشنبه سی‌ام آذرماه، اتحادیەی زنان دمکرات کردستان ایران، طی بیانیەای از زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه که سی و سە روز در اعتصاب غذا به سر می‌برند، پشتیبانی نمود.

اتحادیەی زنان دمکرات کردستان ایران طی بیانیەی خود ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی خود از زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه از تمامی زنان کردستان ایران خواستەاند که همبستگی خود را با زندانیان سیاسی کرد نشان دهند.

پیشتر نیز، اتحادیەهای جوانان و دانشجویان دمکرات کردستان ایران طی بیانیەهایی از زندانیان سیاسی کُرد پشتیبانی کردە بودند.

اتحادیەهای جوانان و دانشجویان دمکرات کردستان ایران طی بیانیەهای خود ضمن حمایت از زندانیان سیاسی کرد، از جوانان و دانشجویان کرد درخواست کردە بودند که با همراهی خود با اعتصاب سراسری در کردستان، با این زندانیان سیاسی که بیش از یک ماه است کە در اعتصاب بەسر می‌برند، اعلام همبستگی کنند.

امروز، شهروندان کُرد شهرهای مهاباد، سنندج، سقز و روانسر با استقبال از اعتصاب عمومی در کردستان ایران، همبستگی خود با زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه را نشان دادند.

تا لحظه انتشار این گزارش، زندانیان معترض سیاسی کُرد همچنان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.