کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار حزب دمکرات کردستان ایران و کوملە ـ سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

14:25 - 2 بهمن 1393

کردستان میدیا: هیات حزب دمکرات کردستان ایران بە سرپرستی مصطفی هجری دبیرکل حزب، با کوملە ـ سازمان کردستان حزب کمونیست ایران دیدار کردند.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا روز سە‌شنبە مورخەی سی دی‌ماه ١٣٩٣ خورشیدی هیاتی از حزب دمکرات کردستان ایران با کوملە ـ سازمان کردستان حزب کمونیست ایران دیدار کردند و از سوی هیاتی از کوملە بە سرپرستی سید ابراهیم علیزادە دبیر اول این حزب مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار در رابطە با وضعیت مرتبط بە ایران و کردستان ایران، وضعیت منطقە خاور‌میانە و هر کدام از بخش‌های کردستان بە ویژه اقداماتی کە در آیندە برای هم ‌فکری و همکاری جریانات مورد بحث قرار گرفت و هر دو طرف نظرات و دیدگاە خود را در این مورد ابراز کردند.

مصطفی هجری در بخشی از سخنانش نسبت بە ایران با اشارە بە بحران‌های ایران گفت: بحران‌های ایران ادامەی بحران‌های ٣٦ سالەی حکمرانی رژیم اسلامی ایران است کە بە دلیل سیاست‌های غلط دچار آن شدە است، و تفاوت آن در این است کە اکنون ایران از سوی غرب مورد تحریم اقتصادی قرار گرفتە است و طی چند ماه گذشتە بر اثر کاهش قیمت نفت بیشتر تحت فشار قرار گرفتە و بحرانهای آن نیز بیشتر شدە است.

هجری در ادامە سخنانش اعلام کرد بە دلیل این فشارها بر روی رژیم ایران، این رژیم از مواضع قبلی خود عقب نشینی کردە است و بە کشورهای غربی امتیاز بیشتری دادە است.

دبیرکل حزب دمکرات در مورد عقب نشینی ایران از مواضع قبلی خود، گفت: ما پیش بینی می‌کنیم در آیندە ایران تسلیم خواهد شد و امتیاز بیشتری بە غربی‌ها خواهد داد تا تحریم‌ها کمتر شود و بتواند گرو‌های تروریستی مانند حزب‌اللە کە هزینە اقتصادی زیادی برای ایران دارد و همچنین جنگ سوریە را کنترل کند.

ایشان همچنین در ادامە با اشارە بە اینکە غرب امتیازی آنچنانی بە ایران نداده است تنها از آن مبلغ بلوک‌ شدەی خود ١٠٠ میلیارد دولار است، ماهانە مبلغ ٥٠٠ میلیون دولار پس خواهد داد هر چند اکنون برای پس‌گرفتن این مبلغ مشکل بانکی دارد.

مصطفی هجری در مورد وضعیت داخلی ایران گفت، رژیم اسلامی اکنون بیش از پیش بیشتر از مردم و اعتراضات مدنی می‌ترسد و برای همین هر نوع اعتراضات نارضایتی شهروندان را سرکوب می‌کند، اما دیری نمی‌پاید کە مردم علیە همە ظلم و ستم رژیم ایران بە پا می‌خیزند.

هر دو هیات در این دیدار در مورد موضع داخلی ایران برای انتخابات آیندە مجلس رژیم اسلامی ایران هم‌نظر بودند، از هم‌اکنون بعضی از جریانات و افراد میخواهند بازار انتخابات را گرم کنند و وعدەهای فراموش شدە رژیم اسلامی را یاد شهروندان ببرند.

در بخش دیگری از بحث‌های مرتبط بە بخش‌های کردستان و اقدامات جریانات نسبت بە مبارزە ملی در این بخش‌ها و خطر‌اتی کە این منطقە را تهدید میكند هم نظر بودند کە اقداماتی مشترک را پیش بگیرند.