کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کوبانی و ١٣٣ روز مبارزە/ آزادسازی کوبانی امروز رسماً اعلام می‌شود

13:59 - 7 بهمن 1393

کوردستان میدیا: خبر آزادی کامل کوبانی پس گذشت بیش از سه ماه مقاومت در مقابل هجوم نیروهای داعش، امروز بەصورت رسمی اعلام می‌شود.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کردەاند که کوبانی توسط نیروهای یگان‌های مدافع خلق و با پشتیبانی توپخانەهای نیروی پیشمرگەی اقلیم کردستان (عراق) و همچنین بمباران نیروهای هوایی ائتلاف جهانی علیه داعش، به صورت تقریبأ کامل از وجود نیروهای داعش پاکسازی شدە است.

شاهدان عینی اعلام کردە‌اند که نیروهای گروه تروریستی داعش، به طور کامل از شهر گریختە و هم‌اکنون مبارزین کرد کنترل شهر کوبانی را به دست گرفتەاند.

11943.jpg

شواهد موجود و گزارشات منتشرە حاکی از این می‌باشند که کوبانی به صورت کامل از وجود نیروهای داعش پاکسازی شدەاست، اما خبر آزادسازی کوبانی تاکنون بەصورت رسمی از سوی هیچ حزب یا سازمانی سیاسی اعلام نشدە است.

بنا به این گزارش، حملات هوایی ائتلاف جهانی علیه داعش و نیروهای کمکی پیشمرگەی اقلیم کردستان ، نقشی چشمگیر در آزادسازی کوبانی ایفا کردەاند.

آمارهای نشان می‌دهند که طی مقاومت ١٣٣ روزەی مبارزین کرد در کوبانی، نزدیک به ٥٠٠ مبارز کرد شهید شدە و همچنین بیش از یک هزار تن از نیروهای داعش کشتە شدەاند.

گروه تروریستی داعش پس از تغییر جبهه‌ی جنگ به کردستان عراق و یورش به مناطقی از اقلیم کردستان، اواخر شهریورماه سال ١٣٩٣، حملە به کوبانی را آغاز کرد.

حزب دمکرات کردستان ایران پس از هجوم نیروهای گروه تروریستی داعش، ٢٨ شهریورماه سال جاری، با صدور بیانیەای، ضمن اعلام پشتیبانی از کوبانی، حملەی داعش به این شهر را محکوم کرد.

در بخشی از بیانیەی حزب دمکرات از نیروهای سیاسی کرد در کردستان سوریه نیز درخواست شدە بود که در این شرایط حساس که مردم کوبانی با آن روبرو هستند، با اتحاد و با روحیه‏ی همکاری و همدلی در برابر تروریست‏ها بایستند.

همچنین، ششم آبان‌ماه سال ١٣٩٣، پس از توافق پارلمان اقلیم کردستان و همچنین موافقت
ترکیه با اعزام پیشمرگه‌های اقلیم کردستان از مرزهای خود به سوی کوبانی، با فرمان مسعود بارزانی، شماری از نیروهای پیشمرگەی اقلیم کردستان به کوبانی اعزام شدند.

طی مقاومت مبارزین کرد از کوبانی، حکومت اقلیم کردستان با همکاری آمریکا اقدام به ارسال سلاح و مهمات به کوبانی نموده بود.

آبیدر.ت