کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ثبت روزانه ٤٤٠ مورد طلاق در ایران

19:14 - 7 بهمن 1393

کوردستان میدیا: در ادامەی روند افزایش نرخ طلاق در ایران، روزانه نزدیک به٤٤٠ مورد طلاق از سوی سازمان ثبت احوال رژیم ایران به ثبت می‌رسد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، مشکلات اقتصادی طی سال‌های اخیر و بەویژە پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران و افزایش تورم و بیکاری در ایران، باعث افزایش سن ازدواج در ایران شدە است.

مشکلات اقتصادی در ایران، علاوه بر افزایش سن ازدواج، کاهش موارد ثبت ازدواج و همچنین افزایش شدید طلاق را در پی داشتە است.

آمارهای رسمی رژیم ایران حاکی از این می‌باشند که ٢٠% از ٨٠٠ هزار مورد ازدواج سالانه در ایران به طلاق منجر می‌شوند.

بر اساس این آمارها، روزانه ٤٣٨ مورد طلاق از سوی سازمان ثبت احوال رژیم ایران به ثبت می‌رسد.

طابق آمار و ارقام موجود، طلاق در ایران بین سالهای ١٣٦٥ تا ١٣٧٦ سیر نزولی داشته، از سال ١٣٧٦ تا حدود ١٣٨٣ ثابت مانده و از ١٣٨٣ تاکنون سیر صعودی به خود گرفته است.

طی هر یک ساعت در ایران ١٨ واقعه‌ی طلاق به ثبت می‌رسد.

کارشناسان مسائل اجتماعی و روانشناسان خانواده، یکی از دلایل افزایش طلاق در ایران و کاهش ازدواج را به روند رو به رشد، فضای ناامیدی و نبود آینده‌ای اطمینان‌بخش برای زوج‌های جوان نسبت می‌دهند.

آنان دلایل اصلی چنین وضعیتی را به سیاست‌های غلط رژیم در داخل و خارج نسبت می‌دهند که در نهایت به رشد روز افزون بیکاری و نبود آینده کاری برای جوانان منتهی شده است.

این کارشناسان بر این باورند کە طی چند سال اخیر و به دلیل رشد روزافزون قیمت‌ها عملا وسایلی که خانواده‌ها با عنوان جهیزیه برای زوج های جوان در نظر می‌گرفتند، تا سه برابر قیمت اولیه رشد داشته است. در مقابل حقوق و دستمزدها تنها ٢٠% رشد داشتند که عملا به کاهش درآمد افراد تا یک سوم انجامیده است.

تمامی موارد مذبور عملأ کاهش ازدواج و افزایش طلاق در ایران را به دنبال داشتە است.

آبیدر.ت