کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کبودوند از زندان اوین، آزادی کوبانی را تبریک گفت

15:28 - 8 بهمن 1393

کوردستان میدیا: محمد صدیق کبودند، رئیس زندانی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، طی پیامی از زندان اوین، آزاد شدن کوبانی را تبریک گفت.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز دوشنبه ششم بهمن‌ماه سال ١٣٩٣ و پس از آزاد شدن کوبانی و پاکسازی آن از نیروهای گروه تروریستی داعش، محمد صدیق کبودند، طی پیامی، فداکاری‌های نیروهای پیشمرگەی کردستان و مبارزین یگان‌های مدافع خلق را ارج نهاد.

11953.jpg
محمد صدیق کبودند

کبودوند در ادامەی پیام خود، آزاد شدن کوبانی را پس از ١٣٣ روز مبارزە به مردم و مبارزین کوبانی و ملت کُرد تبریک گفت.

رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان همچنین آزادی کوبانی را به تمامی مردم آزادەی جهان که طی مبارزەی ١٣٣ روزەی کوبانی با مردم کوبانی و ملت کُرد همدل و همراه بودند شادباش گفت.

در ادامەی پیام محمد صدیق کبودوند آمدە است: آرزو دارم که آزادی کوبانی، نماد همبستگی، خوداتکایی و پایداری ملت کُرد، آغازی بر نجات و آزادی مردم در رنج کُرد و همه مردمان سرزمین های تحت سیطره اشغالگران تاریک‌اندیش و پایانی بر سرکوبگری آزادی و حقوق بشر در منطقه باشد.

در همین ارتباط، علی مرادی، كمال شريفی و محمد حسين رضايی سه زندانی سیاسی زندان میناب نیز، طی پیامی پاکسازی کوبانی از نیروهای داعش را تبریک گفتند.

همچنین طی نامەای دیگر نیز، بیست فعال سیاسی، مدنی، فرهنگی و حقوق‌بشری کُرد و فارس از جمله اسعد اردلان، نسرین ستوده، صدیق تعریف، اجلال قوامی، اسعد کردپور، هادی ادب و قطب‌الدین صادقی آزادی کوبانی را به همگان به ویژه انسان‌دوستان و آزادی‌خواهان شادباش گفتند.

پس از انتشار خبر آزاد شدن کوبانی و پاکسازی آن شهر از نیروهای داعش پس از ١٣٣ روز، موجی از شادی و روحیه پیروزی سراسر کردستان را فرا گرفت.

در این زمینە، شهروندان سنندجی در میدان گاز و پارک کودک این شهر با رقص و پایکوبی، خوشحالی خود را نسبت به آزادی کوبانی ابراز داشتند.

11949.jpg

دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران پس از انتشار خبر آزادسازی کوبانی، طی پیامی پاکسازی کوبانی از نیروهای گروه تروریستی داعش را تبریک گفت.

طی پیام دفتر سیاسی حزب دمکرات که روز سەشنبه هفتم بهمن‌ماه سال ١٣٩٣ انتشار یافت، آزاد شدن کوبانی به ریاست اقلیم کردستان، ائتلاف جهانی مبارزه علیه داعش، پیشمرگە و مبارزین کرد و خانوادەهای شهیدان راه آزادی کردستان تبریک و شادباش گفتە شدە بود.

در بخش پایانی پیام دفتر سیاسی حزب دمکرات اعلام شدە بود که امیدواریم این موفقیت، سرآغازی برای موفقیت نهایی و بیرون راندن داعش از خاک کردستان باشد.

گروه تروریستی داعش پس از تغییر جبهه‌ی جنگ به کردستان عراق و یورش به مناطقی از اقلیم کردستان، اواخر شهریورماه سال ١٣٩٣، حملە به کوبانی را آغاز کرد و این مبارزە تا آزادسازی کامل کوبانی ١٣٣ روز به طول انجامید.

آبیدر.ت