کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فرستادن ٦٠ هزار تن نفت برای حوثی‌ها از سوی رژیم ایران

15:41 - 9 بهمن 1393

کوردستان میدیا: در ادامەی حمایت‌های همەجانبەی رژیم ایران از گروه حوثی‌ها در یمن، این رژیم اقدام به فرستادن یک کشتی حاوی ٦٠ هزار تن نفت برای حوثی‌ها کردە است.

به گزارش تلویزیون الجزیرە، منابع نظامی و امنیتی در حدیدە از فرستادن کشتی حاوی ٦٠ هزار تن نفت از سوی رژیم ایران به حوثی‌ها و نزدیک شدن این کشتی به بندرگاه حدیدە خبر دادەاند.

بر اساس این گزارش، پیشتر حوثی‌ها بندرگاه حدیده را به تصرف خود درآورده بودند و پس از برکنار کردن مسئول این بندر، یک مقام طرفدار خود را به جای او گماشتە بودند.

پیشتر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، چندین بار نسبت به دخالت رژیم ایران در امور داخلی این کشور تصریحأ هشدار داده بود.

رژیم اسلامی ایران از سوی رئیس‌جمهور یمن به پشتیبانی از حوثی‌ها (گروهی از پیکارجویان شیعه یمن)، محکوم شدە است.

بر اساس این گزارش، پس از برکناری علی عبدالله صالح و به قدرت رسیدن عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور جدید یمن، رژیم ایران از طریق گروه‌های شبەنظامی شیعە هموارە در تلاش برای دخالت و تضعیت دولت جدید برآمده است.

پشتیبانی‌های رژیم ایران از حوثی‌ها و دخالت در امور داخلی یمن، اوسط آبان‌ماه سال جاری، یمنی‌ها را به خیابان‌ها کشاند.

بنا به گزارسات منتشرە، دها تن از شهروندان یمنی، فعالین سیاسی و حقوقدانان این کشور، در اعتراض به حوثی‌ها و رژیم ایران به خیابان‌ها ریخته و رژیم ایران را به کمک تسلیحاتی و پشتیبانی مالی از حوثی‌ها محکوم کرده و علیه این رژیم شعار سر دادند.

طی مدت اخیر دخالت‌های رژیم ایران در قالب کمک تسلیحاتی، مالی، آموزش‌های نظامی به گروه‌های شبه‌نظامی و همچنین افزایش باندهای جاسوسی در کشورهای منطقە کاملا مشهود بوده است.

کازیوە.ر