کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نتانیاهو: رژیم ایران در فکر یک نسل‌کشی جدید است

16:03 - 9 بهمن 1393

کوردستان میدیا: نخست وزیر اسرائیل ضمن هشدار دوبارە نسبت به برنامەی هستەای رژیم ایران، از تمهیدات این رژیم برای نسل‌کشی یهودیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی سخنرانی در بنیاد ید وشِم نسبت به برنامەی هستەای رژیم ایران و تلاش این رژیم برای ساخت سلاح اتمی هشدار داد.

نتانیاهو در سخنان خود تاکید کرد که مذاکرات هستەای با رژیم ایران، این امکان را برای این رژیم فراهم کردە است تا اقدام به ساخت سلاح اتمی کند.

نخست وزیر اسرائیل همچنین اعلام کرد که با دستیابی رژیم ایران به سلاح هستەای، مسابقەی تسلیحاتی در خاورمیانە درخواهد گرفت.

در این زمینە، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجەی اسرائیل، اعلام کردە است که در صورت ادامەی وضعیت موجود، رژیم ایران تا ١٢ الی ١٨ ماه دیگر قادر به ساخت سلاح هستەای خواهد بود.

لیبرمن تاکید کردە است که اسرائیل در راستای جلوگیری از ساخت سلاح هستەای از سوی رژیم ایران، تمامی گزینەها از جمله گزینەی نظامی روی میز هستند.

درحالیکە ٥ ماه دیگر تا پایان مهلت مذاکرات هستەای باقی ماندە است، گروه ١+٥ و رژیم ایران از وجود اختلافات میان خود خبر دادەاند.

وزیر امور خارجەی اسرائیل در پشتیبانی از سناتورهای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، تشدید تحریم‌ها را در مقطع کنونی مثبت ارزیابی کردە و همچنین عدم حصول توافق را بهتر از توافق بد قلمداد کردە است.

آبیدر.ت