کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار هیات نمایندگی KCK و حزب دمکرات

20:27 - 9 بهمن 1393

کوردستان میدیا: هیاتی به نمایندگی از انجمن جوامع کردستان از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبه مورخه ٨ بهمن ماه، هیات ک ج ک به سرپرستی فرهان آمارا از دفتر سیاسی حزب دمکرات دیدار و از سوی هیاتی از این حزب به سرپرستی محمد نظیف قادری از ایشان استقبال بعمل آمد.

در این نشست ابتدا هیات مهمان ضمن ابراز خوشحالی ار این دیدار دوجانبه، پیام رهبری ک ج ک را به دبیرکل حزب دمکرات و همراهان ایشان در رهبری این حزب ابراز نمودند.

سپس فرهان آمارا مبحثی پیرامون وضعیت اخیر کُرد به ویژه در کردستان سوریه و عراق اشاره کرد به این مطلب اشاره کرد که در مقطع مبارزه این دو بخش کُردستان، کُردهای هر چهار بخش کُردستان همراهی و همصدایی خود را برای در جهت حفاظت و صیانت از کرامت و خاک کردستان اثبات کردند.

وی در ادامه افزود در نتیجه همرزمی و اتحاد عمومی ملت کُرد و مقاومت پیشمرگه‌ها و مبارزین کُرد، شهر کوبانی آزاد شده و بخش عظیمی از مناطقی که به ئر تصرف داعش بودند بازپس گرفته شدند.

آمارا افزود اتحاد فعلی ملت کُرد و همراهی و همصدایی ایشان برای حفافظت از خاک کردستان، پیام واضحیست برای احزاب سیاسی کُرد که جامعه کردستان رهایی و ازادی هر چهار بخش کُردستان را مطالبه می‌کند و ما باید این پیام را جدی تلقی کرده و از هرمقطعی بیشتر برای اتحاد و تعامل میان احزاب تلاش کنیم.

وی در مورد جنگ کوبانی و توفیق اراده ملی گفت که عموم دشمنان ملت کُرد به ویژه سوریه و ایران تمامی تلاش خود را برای تقدیم کوبانی به تروریست‌ها انجام دادند و از هر راهی کوشیدند تا به گروه‌های تروریستی یاری برسانند.

آمارا در مورد فرآیند آشتی در ترکیه اظهار کرد با وجود این که دولت ترکیه چنین وانمود می‌کند که در تلاش برای به انجام رساندن این اقدام است اما در حقیقت آنها بعد از گذشت دو سال از طرح این مساله هنوز اقدامی عملی در این راستا انجام نداده‌اند.

سرپرست هیات ک ج ک در پایان درباره کردستان ایران اظهار کرد که مسیر ایران رو به تغییراتی در حال نوسان است و جهان دیگر تحمل سیاست‌های زیاده‌خواهانه و جنجال برانگیز این رژیم را نخواهد داشت و لازم است تا از میراث بزرگ ملی مبارزه در کردستان ایران برای توسعه و نیرومند ساختن مبارزه گام نهاد.
سپس، محمد نظیف قادری، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران و سرپرست هیأت حزب دمکرات در این دیدار، ضمن تبریک به مناسبت آزادسازی کوبانی، اظهار کرد امیدواریم این موفقیت سرآغازی بر نابودی نهایی گروه تروریستی داعش در سراسر کردستان باشد.

قادری در ادامەی سخنان خود اعلام کرد که حزب دمکرات کردستان ایران از دهەهای ٨٠ ــ ٧٠ میلادی تاکنون بر مبارزەی مشترک و همکاری و اتحاد میان احزاب و جریانات سیاسی کردستان تاکید کردە است و بر این باور است که در تمامی مراحل مبارزە، ضروریست که احزاب کردستانی با همدیگر همکاری داشتە باشند.

این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات در ادامە سخنان خود تاکید کرد که باید این مسئله همواره مد نظر گرفتە شود که ارتباط هر کدام از احزاب سیاسی کردستان با هر کدام از رژیم‌های حاکم بر کردستان نباید با پرداخت هزینه کُردهای آن بخش کردستان همراه باشد و هیچ گونه تاثیر منفی بر مبارزە آزادی‌خواهانه در آن بخش از کردستان نگذارد.

قادری در ادامە افزود که دخالت هیچ جریان و حزب سیاسی در امور دیگر بخش‌های کردستان قابل قبول نمی‌باشد.

محمد نظیف قادری همچنین خاطرنشان نمود که حزب دمکرات کردستان ایران در ارتباطات و استراتژی خود منافع ملی را در نظر دارد و هموارە اتحاد ملت کرد را مد نظر دارد.

سرپرست هیأت حزب دمکرات در دیدار با ک.ج.ک در ادامەی سخنان خود اعلام کرد که حزب دمکرات کردستان ایران مدام در تلاش رفع مشکلات احزاب سیاسی کردستان از طریق گفتگو بودە است و ضروریست که همەی افراد، جریانات و احزاب سیاسی به مبارزەی دیگر بخش‌های کردستان احترام گذاشته و در راستای رسیدن به آزادی با آن‌ها همکاری داشتە باشند.

قادری در سخنان خود در رابطه با جریان آشتی در ترکیه گفت: علی‌رغم اینکه از روند پیشرفت جریان آشتی در ترکیه نگرانی‌هایی داریم اما در عین حال این جریان را اقدامی مثبت ارزیابی کردە که ملت کرد در کردستان ترکیه از طریق گفتگو خواستەهای خود را مطالبه کنند.

نقش مخرب رژیم ایران در منطقە و تاثیر این رژیم در برهم زدن ثبات منطقە از دیگر مباحث مورد گفتگو در این دیدار بود.

در این ارتباط دو هیأت این دیدار بر این باور بودند که باید زمینە برای دخالت‌های مخرب رژیم ایران در هیچ کدام از بخش‌های کردستان فراهم نشدە و از سیاست‌های تفرقە‌انداز و جنجال برانگیز در کردستان بەویژە در کردستان عراق و سوریه جلوگیری شود.

در پایان این دیدار، دو هیأت بر ادامە و همچنین تقویت روابط خود تاکید کردند.

آبیدر.ت