کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تصویب طرح تشدید تحریم‌های ایران و واکنش رژیم ایران

15:44 - 11 بهمن 1393

کوردستان میدیا: کمیتەی بانکی سنای آمریکا بەرغم تلاش‌های دولت اوباما، طرح تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران را تصویب کرد و در صورت ناکامی مذاکرات هستەای اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه نهم بهمن‌ماه سال ١٣٩٣، کمیتەی بانکی سنای آمریکا به تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران در صورت شکست مذاکرات، رای داد.

تصویب پیشبرد طرح افزایش و تشدید تحریم‌های رژیم ایران با ١٨ رای موافق از سوی کمیتەی بانکی سنای آمریکا درحالیست که دولت اوباما در تلاش بود که این طرح از سوی کمیتەی بانکی سنا به تصویب نرسد.

این طرح در صورت به نتیجە نرسیدن مذاکرات هستەای تا چهارم فروردین‌ماه سال ١٣٩٤، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این گزارش حاکی از این می‌باشد که طرح افزایش و تشدید تحریم‌های رژیم ایران از مجموع ١٠ سناتور دمکرات کمیته سنا، رای مثبت ٦ سناتور را به همراه داشته است.

سناتور رابرت منندز در رابطه با این طرح اعلام کردە است که این طرح با دقت بسیار طراحی شده تا ما را به هدف نهایی‌مان برساند؛ که چیزی نیست جز ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای.

تصویب طرح افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران درحالیست که طی مدت اخیر مقامات رژیم ایران نسبت به افزایش تحریم‌ها به آمریکا هشدار دادەاند.

بر اساس گزارشات، رژیم ایران تهدید کردە است که در صورت تصویب تحریم‌‌های جدید، مذاکرات را ترک خواهد کرد.

در این زمینە، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس نیز اعلام کردە است که ما در مجلس طرحی را آماده کرده‌ایم که دولت را ملزم می‌کند از سانتریفیوژهای نسل جدید برای غنی سازی ٦٠ درصد استفاده کند.

تحریم‌های جامعەی جهانی علیه رژیم ایران در جهت جلوگیری از ساخت سلاح اتمی از سوی این رژیم از حدود ٦ سال پیش در زمینەهای اقتصادی، علمی، سیاسی، فروش سلاح و مهمات از سوی اتحادیەی اروپا و آمریکا وضع گردیدند. تحریم‌هایی که به گفتەی تحلیل‌گران هیچ تاثیری بر کاهش فعالیت‌های رژیم ایران در زمینەی هستەای نشدە است و تنها باعث افزایش شدید فشار اقتصادی بر شهروندان ایرانی شدەاند.

در این ارتباط، در آستانەی افزایش دوبارەی تحریم‌های علیه رژیم ایران، این رژیم درحال نسخەپیچی‌های جدیدی برای شهروندان می‌باشد.

جنتی، دبیر شورای نگهبان رژیم ایران در نماز جمعەی تهران روزانه یک وعدە غذا را در صورت فشار اقتصادی، به شهروندان پیشنهاد کردە است.

آبیدر.ت