کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نشست هیات نمایندگی حزب دمکرات در پارلمان سوئد

15:47 - 11 بهمن 1393

کوردستان میدیا: هیات نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران با عضو پارلمان سوئد از فراکسیون سوسیال دمکرات‌ها، دیدار کرد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز پنج‌شنبە مورخەی نهم بهمن‌ماه ١٣٩٣، هیات نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران با سرپرستی حمید تیموری با خانم آنا ـ لنا سویرنسون عضو پارلمان سوئد کە هـم‌اکنون مسئول شبکەی سوئدی ـ کردی است، دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، مباحثی پیرامون دخالت‌های رژیم ایران بە عنوان یکی از اساسی‌ترین مشکلات در خاورمیانە و برهم زدن ثبات منطقە، حمایت این رژیم از گرو‌های تندرو در منطقە، تحریک حزب‌اللە لبنان علیه اسرائیل، تلاش برای ایجاد ناآرامی در لبنان، حمایت از بشار اسد، دخالت‌های رژیم اسلامی در امور داخلی کشور عراق، ارسال نیروی سپاه بدر و سازمان خراسان، رفت و آمد‌های قاسم سلیمانی در منطقه و حضور وی در مناطقی از اقلیم کردستان مطرح گردیدند.

نقض حقوق بشر در ایران و افزایش اعدم‌ها، افزایش نرخ بیکاری، خشنونت علیە زنان و پیروان مذاهب مختلف و ملت‌های کرد، عرب، بلوچ و ترکمن و اعزام نیرو بە شهرهای کردستان ایران ، انرژی اتمی، مذاکرت کشورهای ٥+١ و آمریکا از دیگر مباحثی بود در این دیدار مورد گفتگو قرار گرفتند.

در این رابطە بحثی در مورد روستاهای ساکنین قارنی، قلاتان، اندرقاش، سوکند و روستاهای دیگر کردستان کە در زمان روی کار آمدن رژیم اسلامی در ایران، توسط نیرو سپاه پاسداران و بسجی قتل عام شدند؛ ارائه گردید.

در ادامەی این دیدار همچنین بحثی در مورد شیمایی شهر سردشت و زردە شد کە رژیم ایران از پوشش خبری این حوادث از سوی روزنامە‌نگاران داخلی و خارجی ممانعت به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، آنا ـ لنا سویرنسون نیز در ادامەی نشست با هیأت نمایندگی حزب دمکرات با اشارە بە اینکە جامعەی جهانی و بەویژە آمریکا بە دلیل برنامەی هستەای رژیم ایران دیگر مشکلات را از یاد بردە و نمی‌خواهد رژیم ایران را تحت فشار قرار دهد.

این پارلمانتار در ادامە تاکید کرد کە رژیم ایران نە خواستار دمکراسی است و نە خواستار این است از دمکراسی تجربە بگیرد.

ژوان.ک