کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تغییر و تحولات گماشتگان اطلاعات رژیم در سقز و تدابیر شدید نظارتی بر فضای این شهر

18:43 - 11 بهمن 1393

کوردستان میدیا: پس از عزل عوامل پیشین دستگاه اطلاعات رژیم و نصب تازه‌گماشتگان، فضای شهر سقز و گلوگاه‌های ورودی و خروجی این شهر تحت نظارت شدید دستگاه‌های وابسته قرار گرفته است.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، زیر ذره‌بین گرفتن زندگی روزانه شهروندان تنها در نقاط خاصی متمرکز نبوده و طبق اخبار دریافتی ساعت ٣ بامداد روز جمعه نهم بهمن‌ماه، مراکز ایست ــ بازرسی موقت به فواصل کوتاهی در تقاطع‌ها و میادین پرتردد سقز ایجاد شده بودند.

از جمله اینگونه ایست ــ بازرسی‌ها می‌توان به بلوار کُردستان نرسیده به ترمینال بوکان اشاره کرد که نیروهای لباس شخصی رژیم در آن مستقر شده بودند و به بازرسی ماشین‌ها و عابرین پرداخته‌اند.

گفته می‌شود که افراد منصوب در دستگاه اطلاعات رژیم ایران از افرادی هستند که راسا از سوی عالی‌ترین ادارات و مراجع برای حاکم کردن فضای امنیتی و ترعیب به‌کار گرفته شده‌اند.

رژیم ایران با تحت نظر گرفتن زندگی روزانه شهروندان و ورود به حوزه خصوصی فضای عمومی را دچار تشنج کرده و این در حالیست که چندی پیش افراد فعال در گروه‌های تندرو سلفی و جهادی بدون هیچگونه مانعی در سطح حومه سقز آزادانه برای تشویق جوانان برای حضور در این گروه‌ها فعالیت داشتند.

زرنە.ک