کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کشتە و زخمی شدن چهار شهروند کُرد بر اثر انفجار مین و سرمازدگی

19:37 - 11 بهمن 1393

کوردستان میدیا: انفجار مین در پایگاه متروکە سپاه پاسداران و برودت هوا در مناطق مرزی پیرانشهر جان ٢ شهروند کُرد را گرفته و دو نفر را نیز بە شدت مصدوم کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز پنجشنبه نهم بهمن‌ماه سال ١٣٩٣، افت شدید دمای هوا و بارش برف در مناطق مرزی پیرانشهر، سرمازدگی و متعاقبأ مرگ دو کولبر کُرد را رقم زد.

این حادثە در کوهستان به‌ربنی و در نزدیکی مکانی به نام کانی خوا روی دادە است و طی آن دو کولبر به نام‌های ابراهیم محمدزاده ٤٠ ساله فرزند احمد از اهالی روستای شلیم‌جاران و ابراهیم پایمرد ٢٧ ساله فرزند رحمان از اهالی روستای خرنج از توابع بخش لاجان پیرانشهر جان خود را از دست دادەاند.

بر اساس گزارش آژانس کردپا، در ادامەی روند کشتە شدن شهروندان کُرد که به منظور امرار معاش زندگی خود به مناطق مرزی (کولبری) و کوهستان‌ها (جمع‌آوری گیاهان دارویی) پناه می‌برند، دو شهروند کُرد بر اثر انفجار مین جان خود را از دست دادەاند.

روز پنجشنبه، مورخەی نهم بهمن‌ماه، دو شهروند کُرد اهل روستای باغان از توابع بخش سرشیو مریوان که مشغول جمع‌آوری گیاه مازو نوعی از گیاهان دارویی بودند، در اطراف پایگاه ‌متروکه سپاه پاسداران، دچار حادثەی انفجار مین شدند.

این دو شهروند کُرد که هویت آن‌ها قبال شریفی ٤٠ ساله و ابراهیم تام ٢٥ ساله عنوان شدە است بر اثر انفجار مین، دچار مصدومیت شدەاند.

بنا به این گزارش، به دلیل شدت جراحات، تاکنون دو عمل جراحی بر روی صورت ابراهیم تام انجام گرفته است.

شهروندان مناطق مرزی کردستان به دلیل بیکاری و نبود درآمد کافی ناچار به کولبری در مناطق مرزی و جمع‌آوری گیاهان دارویی می‌باشند و سالانه شمار چشمگیری از این افراد بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم ایران، انفجار مین‌های کاشتە شدەی دوران جنگ، سقوط بهمن و سرمازدگی جان خود را از دست می‌دهند.

آبیدر.ت