کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کشتە شدن یک کولبر دیگر با اصابت گلولەی نظامیان رژیم

20:31 - 16 بهمن 1393

کوردستان میدیا: تیراندازی نیروهای هنگ مرزی رژیم ایران به سوی شماری از کولبران کُرد در پیرانشهر، کشتە شدن یک کولبر کرد را رقم زد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، شامگاه چهارشنبه پانزدهم بهمن‌ماه سال ١٣٩٣، نیروهای نظامی هنگ مرزی رژیم ایران در مناطق مرزی پیرانشهر، در ارتفاعات لاوین کاروان کولبران کُرد را هدف تیراندازی قرار دادند.

طی این اقدام نیروهای رژیم ایران که بدون علامت یا اخطار صورت گرفتە است، یکی از کولبران کُرد زخمی و متعاقباً به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داده است.

آژانس کردپا، هویت کولبر کُرد کشتە شدە را مناف کاریوند، ٢٨ سالە، متأهل، دارای فرزند و از اهالی منطقەی شارویران مهاباد عنوان کردە است.

با توجه به تبصرەی ٣ - بند ٣ مادەی سوم قانون اساسی نیروهای نظامی در صورتی مجازند از سلاح استفاده کنند که نخست، هیچ گونە چاره‌ای جز به کارگیری سلاح‌نداشته باشند، دومأ مراتب تیراندازی هوائی، تیراندازی کمر به پائین و تیراندازی کمر به بالا ‌را رعایت کنند.

این درحالیست که شامگاه دیروز، علی‌رغم اینکه کولبران کُرد با فریاد زدن به نیروهای رژیم اعلام کرده بودند که قصد تسلیم شدن را دارند، اما بدون هیچ توجهی هدف تیراندازی قرار گرفتەاند.

بر اساس آمار منتشرە، طی ٩ ماه نخست سال جاری، ٩٤ شهروند کُرد در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم ایران در مناطق مرزی و محورهای مواصلاتی کردستان کشتە و زخمی شدەاند.

آبیدر.ت