کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بلژیک/ شرکت نمایندە حزب دمکرات در کنفرانس حقوق زنان در پارلمان اروپا

16:07 - 19 بهمن 1393

کوردستان میدیا: جمیل فتحی، نمایندە حزب دمکرات کردستان ایران ـ بلژیک، در کنفرانس پارلمان اروپا با موضوعیت حقوق زنان در اتیوپی شرکت کرد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبە مورخەی پازدهم بهمن‌ماه ١٣٩٣، جمیل فتحی نمایندە حزب دمکرات ــ بلژیک در کنفرانس پارلمان اروپا در رابطە با حقوق زنان در اتیوپی کە از سوی سازمان“UNPO” و چند پارلمانتار پارلمان اروپا، از فراکسیون سوسیالیست ـ دمکرات‌ها تشکیل شدە بود؛ شرکت کرد.

کنفراس با نطق مسئول سازمان ملت‌های بی‌دولت “UNPO” شروع شد، وی در آغاز ضمن ایراد مطلبی مختصر در مورد خشنوت علیه زنان مباحثی پیرامون برگزاری کنفرانس نقض حقوق بشر و یافتن راه‌حل و مکانیزمی برای مواجهه با این پدیدە در قرن بیست و یکم سخنانی ارائە نمود.

سپس آنا خومیس پارلمانتار سوسیالیست ــ دمکرات‌ها، از مشی سیاست‌های اروپا در مقابلە با وضعیت حقوق بشر و بی‌تفاوتی اتحادیە اروپا در خصوص این موضوع انتقاداتی شدید گرفتە و گفت با اطمینان کامل می‌گویم کە اتحادیە اروپا تاکنون هیچ اقدامی علیە نقص حقوق بشر در آفریقا و بە ویژه اتیوبی انجام نداده است.

این پارلمانتار در ادامە همچنین بحثی در مورد نقش کشورهای ابرقدرت در منطقە تقدیم نمود کە این کشورها از ناقضین حقوق بشر هستند.

در بخشی دیگر از کنفراس، چندین روزنامە‌نگار و نویسندە کە از قرباینان خشونت و شکنجه بودەاند، سخنانی در مورد وضعیت نامطلوب حقوق بشر تقدیم کردند و بە طور کلی بە تجاوز و آزار جنسی زنان و دختران و شکنجەی زنان در زندان‌ها اشارە شد.

هیأت نمایندگی حزب دمکرات در پایان این کنفرانس به آنا خومیس و مارینو بوسداچین مسئول UNPO” بحثی در مورد وضعیت وخیم حقوق بشر و نقض حقوق بشر در ایران و بە ویژه ملت کُرد ارائه داد.

کنفرانس با اکران فیلمی ویژه نقض حقوق بشر در جهان بە پایان رسید.

کازیوە. ر