کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نشست نمایندەی حزب دمکرات با هیأت نمایندگی حزب کارگران نروژ

20:51 - 20 بهمن 1393

کوردستان میدیا: عظیم الیاسی، مسئول روابط حزب دمکرات کردستان ایران با مسئول روابط و معاون سیاسی حزب کارگران نروژ دیدار کرد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز جمعە مورخەی هفدهم بهمن‌ماه ١٣٩٣، عظیم الیاسی، مسئول روابط حزب دمکرات کردستان ایران در نروژ با اد این گە کوالیم ( Odd-Inge Kvalheim) مسئول روابط و سیلیە ریگلاند (Silje Rygland ) معاون سیاسی حزب کارگران نروژ دیدار نمود.

طی این دیدار، نخست مباحثی پیرامون دیدگاه و موضع حزب مکرات کردستان نسبت بە رویدادهای منطقە، نقش مخرب رژیم ایران در منطقە بەویژه عراق و سوریە و همچنین تاثیرات منفی این رژیم در بر هم زدن ثبات منطقە از سوی نمایندەی حزب دمکرات ایراد شدند.

الیاسی در ادامەی مباحث خود در زمینەی آیندەی نیروها، احزاب و جریانات سیاسی کردستان ایران و کنگرەی ملیت‌های ایران نیز به گفتگو پرداخت و وضعیت کنونی آن‌ها را تحلیل کرد.

همچنین در این دیدار، توانایی و آمادگی نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران برای همکاری با اقلیم کردستان و اقدامات احزاب و جریانات سیاسی کردستان ایران برای همکاری بیشتر با همدیگر نیز مورد بحث قرار گرفت.

سپس در ادامەی دیدار، نمایندە حزب کارگران نروژ از دیدار با نمایندەی حزب دمکرات ابراز خوشحالی کردە و با تاکید بر لزوم ادامەی روابط‌‌‌گفت: نسبت بە اقدامات رژیم ایران در عراق و اقلیم کردستان هم بە عنوان حزب و در سطح ائتلاف جهانی اقداماتی را پیش رو خواهند گرفت.

در پایان این دیدار، حزب کارگران نروژ اعلام کردند کە نشستی برای بخش نروژ کنگرە ملیت‌های ایران فدرال در سطح پارلمان تشکیل خواهند داد.

ژوان.ک