کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت یک شهروند کُرد از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران

18:13 - 30 شهریور 1393

کوردستان میدیا: اتهام نگهداری پرچم کُردستان، بازداشت سومین شهروند کُرد از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران در ارومیه را درپی داشت.

آژانس خبررسانی کردپا گزارش داد، شهاب نوروزی فرزند حیدر ساکن روستای هاشم‌آباد از توابع منطقه مرگور ارومیه چند روز قبل توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت شد.

این شهروند کُرد پس از بازداشت از سوی نیروهای رژیم ایران به اتهام نگهداری پرچم کردستان به مکانی نامعلوم انتقال یافتە است.

گزارش این منبع خبری حاکی از این می‌باشد که نیروهای امنیتی رژیم چندین کتاب کُردی و بخشی از وسایل شخصی این جوان کُرد را نیز ضبط کرده‌اند.

تا لحظەی انتشار این خبر از وضعیت و سرنوشت شهاب نوروزی هیچ اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

پیشتر نیز دو شهروند دیگر کُرد نیز به اتهام نگهداری پرچم کردستان و طراحی نقشەی کردستان بروی کیک از سوی نیروهای امنیتی رژیم اسلامی ایران بازداشت شدە بودند.

اواسط مردادماه سال جاری، نیروهای امنیتی رژیم یک شهروند کُرد به نام جعفر میرزایی را به اتهام بافتن طرح پرچم کردستان بروی کلاه نخی فرزندش بازداشت کرده و این شهروند از سوی دستگاه قضایی رژیم به ٦ ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

در همین ارتباط، طی همان ماه، سلام احمدی صاحب قنادی لاوان در ارومیه پس از تفتیش کامپیوتر مغازه‌اش و کشف عکس کیک با طرح پرچم کردستان توسط ماموران اداره اماکن عمومی بازداشت شد.