کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

محکومیت ٧ شهروند کُرد به ٧٠ سال حبس تعزیری و ٤٤٤ ضربە شلاق

19:43 - 22 بهمن 1393

کوردستان میدیا: دادگاه انقلاب اشنویه ٧ شهروند کُرد را به اتهام حمله به نیروی انتظامی به حبس و شلاق محکوم کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، شعبەی ١٠١ دادگاه انقلاب اشنویه، ٦ شهروند کُرد را به اتهام حمله به نیروی انتظامی و ضرب و شتم آن‌ها به ٦٩ سال حبس تعزیری و ٤٤٤ ضربە شلاق محکوم کردە است.

هویت این شش شهروند از سوی آژانس خبررسانی کردپا سردار، جبرئیل، فرمانده، فخرالدین و فیصل گرگاگل و ادریس دنیاپرست اهل روستای ملا عیسی از توابع اشنویه، عنوان شدە است.

این منبع خبری همچنین در ادامە افزودە است که وجیهە (فوزیە)، همسر فیصل علی گرگاگول نیز به یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدە است.

چندی پیش، پاسگاه نیروی انتظامی روستای کانی‌سپی به منظور بازداشت یکی از ساکنین روستای ملاعیسی به آنجا رفته و در هنگام تفتیش منازل این روستا از گاز اشک‌آور استفاده کرده بودند.

تفتیش منازل ساکنین روستای ملاعیسی و استفاده از گاز اشک‌آور منجر به سقوط یک زن حامله از پشت بام یکی از خانه‌های روستا شده بود.

اعمال خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی رژیم ایران در روستای ملا عیسی باعث وقوع درگیر شدە بود.

بنا به این گزارش، هفت شهروند مذکور، ١٠ روز پیش دادگاهی شدە و قاضی پروندە به آن‌ها اعلام کردە بود: یا حکم صادر شده را قبول و برای گذراندن آن به زندان بروید یا خاک ایران را ترک کنید؛ چراکە اگر درخواست تجدیدنظر کنید، احکام صادرە سنگین‌تر خواهند شد.

آبیدر.ت