کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

محکومیت سه جوان کُرد به ٧٥ سال حبس و تبعید

19:45 - 23 بهمن 1393

کوردستان میدیا: سە جوان کُرد محبوس در زندان مرکزی سنندج، از سوی دستگاه قضایی رژیم ایران به ٧٥ سال حبس و تبعید محکوم شدەاند و این سە زندانی سیاسی در اعتراض نسبت به احکام صادرە، اقدام به اعتصاب غذا کردەاند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، طی مدت اخیر، دستگاه قضایی رژیم ایران احکام ٣ جوان کُرد محبوس در زندان مرکزی سنندج را صادر کردە است.

احکام صادرە از سوی دستگاه قضایی رژیم ایران که طی آن آرام زمانی به ٢٢ سال زندان تعزیری و تبعید به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه، سیروان زمانی به ٢٢ سال زندان تعزیری و تبعید به زندان رامهرمز خوزستان و یاسین مقدم‌نژاد به ٣١ سال زندان محکوم شده‌‌اند، با اعتراض این سە زندانی سیاسی کرد مواجه شدەاند.

اتهام این سە جوان کُرد، نبرد مسلحانه و درگیری با ماموران نظامی رژیم اسلامی ایران عنوان شدە است.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گزارش دادە است، این سە زندانی سیاسی کُرد، احکام صادر شده از سوی دستگاه قضایی را ناعادلانه توصیف کردە و اقدام به اعتصاب غذا کردەاند. اعتصاب غذای آن‌ها دو روز است که در جریان می‌باشد.

در این زمینە، چند روز پیش نیز، شعبەی ١٠١ دادگاه انقلاب اشنویه، ٧ شهروند کُرد اهل روستای ملاعیسی از توابع اشنویه را به اتهام حمله به نیروی انتظامی و ضرب و شتم آن‌ها به ٧٠ سال و ٦ ماه حبس تعزیری و ٤٤٤ ضربە شلاق محکوم کرد.

آبیدر.ت