کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت و جریمەی نقدی یک شهروند کُرد

15:28 - 26 بهمن 1393

کوردستان میدیا: یکی از فعالین حقوق زنان و کودکان در مریوان با حکم دادگاه انقلاب بازداشت و با پرداخت جریمەی نقدی آزاد شد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبه ٢٥ بهمن‌ماه سال ١٣٩٣، دادگاه انقلاب مریوان حکم بازداشت کامیل همتی را صادر و این فعال حقوق زنان وکودکان پس از بازداشت از سوی نیروهای امنیتی رژیم با پرداخت جریمەی نقدی آزاد شد.

این شهروند کُرد که کارشناس علوم اجتماعی از دانشگاە بهشتی تهران و فعال زمینەی حقوق زنان و کودکان می‌باشد، به دلیل پیگیری قتل‌های بهار ٩٣، پانزدهم اردیبهشت‌ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدە بود.

کامیل همتی، پس از بازداشت از سوی نیروهای امنیتی، از سوی دادگاه انقلاب به اتهام نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محکوم شد.

این فعال مریوانی، نخستین بار روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه ١٣٨٥، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شدە است.

کامیل همتی، دومین بار همزمان با سفر خامنه‌ای رهبر رژیم اسلامی به کردستان در اردیبهشت‌ماه ١٣٨٨، در شهرستان سروآباد دستگیر و بە ستاد خبری مریوان منتقل شد و پس از چندین روز آزاد شده بود.

در این زمینە گزارشات منتشرە حاکی از این می‌باشند، طی چند روز اخیر، ٩ شهروند کُرد اهل بانه نیز به اتهام درگیری با نیروهای انتظامی رژیم اسلامی ایران که سال ١٣٨٧ روی دادە بود، به پرداخت ٤٤٧ میلیون تومان جریمەی نقدی محکوم شدەاند.

آبیدر.ت