کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

انتقال سامان نسیم به بند انفرادی زندان ارومیه

20:38 - 29 بهمن 1393

کوردستان میدیا: سامان نسیم، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام، در آستانەی اجرای حکم اعدام به بند انفرادی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ساعت ٢ بعدازظهر روز چهارشنبه ٢٩ بهمن‌ماه سال ١٣٩٣، سامان نسیم زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام، به همراه ٥ زندانی دیگر به نام‌های یونس آقایات، حبیب‌الله افشاری، علی افشاری، سیروان نژاوی و ابراهیم شاپوری، به بند انفرادی زندان ارومیه منتقل شد.

بنا به این گزارش، سپاه پاسداران و مسئولان زندان ارومیه بر اجرای حکم اعدام سامان نسیم در تاریخ مقرر که روز پنجشنبه سی‌ام بهمن‌ماه می‌باشد، اصرار دارند.

10297.jpg
احتمال اعدام سامان نسیم با انتقال وی به بند انفرادی قوت گرفت


انتقال سامان نسیم به بند انفرادی و افزایش احتمال اعدام وی درحالیست که طی دو هفتەی اخیر، سازمان عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI)، کانون مدافعان حقوق بشر (DHRC) و چندین سازمان و نهاد مدافع حقوق بشر دیگر نیز، نسبت به صدور و اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام سامان نسیم اعتراض کرده و خواهان توقف فوری آن شدەاند.

عزیز مژده‌ای، وکیل مدافع سامان نسیم اعلام کردە است که پرونده این زندانی به لحاظ قانونی مختومه است و اگر امروز کاری انجام نشود حکم او فردا (پنجشنبه ٣٠ بهمن‌ماه) بدون حضور خانواده و وکیل به اجرا در خواهد آمد.

سامان نسیم متولد شهریورماه سال ۱۳۷۳ و اهل شهر مریوان از استان کُردستان است.

وی در ۲۶ تیرماه سال ۱۳۹۰، در زمانی که ۱۷ سال سن داشت در مرز سردشت بازداشت و به مدت دو ماه در سلول انفرادی حفاظت اطلاعات سپاه در ارومیه، تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت و بعدها به زندان مهاباد انتقال یافت.

این شهروند کُرد، در نهایت به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون رژیم اسلامی از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد و این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان‌غربی و شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور در آذرماه ۱۳۹۲، عیناً تایید گردید.

آبیدر.ت