کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تهدید دوبارەی خانوادەی یک فعال مدنی کُرد از سوی ادارەی اطلاعات رژیم اسلامی

20:41 - 4 اسفند 1393

کوردستان میدیا: برای دومین بار طی چند ماه اخیر، خانواده‌ی یک فعال مدنی کُرد توسط اطلاعات رژیم ایران در مریوان به مرگ تهدید شدند.

آژانس خبررسانی کردپا طی گزارشی از تهدید دوبارەی خانوادەی محـمدغریب فیضی، فعال سیاسی و محیط زیست کُرد مقیم خارج کشور از سوی نیروهای ادرەی اطلاعات رژیم اسلامی، خبر دادە است.

این گزارش حاکی از این می‌باشد که خانواده فیضی تنها به این دلیل که فرزندشان در خارج کشور بسر می‌برد و رغبتی به بازگشت به ایران ندارد با تهدید اداره اطلاعات روبرو شده‌و گفتە می‌شود که این تهدیدها روز به روز درحال افزایش می‌باشند.

اواخر مهرماه سال جاری نیز، تقدیر و قدرشناسی انجمن سبز چیای مریوان از یک فعال سیاسی و محیط زیست، تهدید به مرگ خانوادەی وی از سوی نیروهای ادارەی اطلاعات را در پی داشت.

این تهدیدها پس از آن همچنان ادامە داشتە و در همین زمینە، خواهر و برادر محـمدغریب فیضی از سوی ادارەی اطلاعات رژیم با حکم تعلیقی محرومیت از تحصیل مواجه شده‌اند.

محـمدغریب فیضی که علاوه بر فعالیت سیاسی، در حوزه‌ی زیست‌محیطی از فعالین کُرد بوده است، دوازدهم آبان‌ماه سال ٩٠ توسط مأموران ادارەی اطلاعات مریوان بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهر به حبس و پرداخت جریمه محکوم گردید.

این فعال سیاسی کُرد، پس از محکومیت از سوی دادگاه انقلاب و به دلیل فشار و اذیت و آزار نهادهای امنیتی، کردستان ایران را ترک و هم‌اکنون در خارج از ایران بەسر می‌برد.

آبیدر.ت