کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شرمن: تحریم‌های وضع‌شدە علیه رژیم ایران به دلیل تروریسم و نقض حقوق بشر پابرجاست

13:05 - 9 اسفند 1393

کوردستان میدیا: معاون وزیر خارجەی آمریکا طی سخنانی به این مطلب اشاره کرد که تحریم‌های وضع‌شدە علیه رژیم اسلامی به دلیل تروریسم و نقض حقوق بشر به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش صدای آمریکا، روز جمعه هشتم اسفندماه، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجەی آمریکا طی سخنرانی به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در بنیاد کارنگی برای صلح جهانی، بر ادامەی تحریم‌های وضع‌شدە علیه رژیم ایران تاکید نمود.

بر اساس سخنان معاون وزیرامور خارجەی آمریکا، باراک اوباما در تلاش است که رژیم ایران تحت هیچ شرایطی به سلاح اتمی دست پیدا نکند و همچنین دولت آمریکا در تلاش است که مطمئن شود که پس از حصول هر توافقی، رژیم ایران نتواند به سلاح اتمی دست یابد و همه راه‌های دستیابی این رژیم به مواد لازم برای تولید سلاح اتمی مسدود شود.

وندی شرمن همچنین در ارتباط با احتمال رفع تحریم‌های اقتاخدی علیه رژیم ایران تاکید کرد: بگذارید بسیار روشن و صریح بگویم، هیچگونه معامله بزرگی با ایران در راه نیست. مذاکراه درباره برنامه اتمی رژیم ایران است و ما به خوبی از آنچه در منطقه می‌گذرد آگاه هستیم. همه تحریم‌های علیه رژیم ایران در ارتباط با تروریسم، یا در مورد نقض حقوق بشر و همه نگرانی‌های ما در مورد بی ثباتی منطقه به جای خود باقی هستند.

در این زمینە، چند روز پیش نیز، جان کری وزیرخارجه آمریکا طی سخنرانی در جلسەی کمیتەی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد کە تولید سلاح اتمی برای ایران تا ابد ممنوع است.

جان کری در پاسخ به نگرانی‌های اعضای کمیتەی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: در صورتی‌که مذاکرات اتمی با رژیم ایران با شکست روبه‌رو شود گزینه نظامی هم‌چنان روی میز است.

آبیدر.ت