کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کردستان از سوی رژیم اسلامی میلیتاریزە شدە است

15:59 - 9 اسفند 1393

کوردستان میدیا: رژیم اسلامی ایران با استقرار نیروهای نظامی خود در مناطقی از کردستان، فضایی امنیتی بر این مناطق حاکم کردە است.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبه هشتم اسفندماه سال ١٣٩٣، رژیم اسلامی ایران در راستای میلیتاریزە کردن مناطقی از کردستان، اقدام به استقرار و پراکندە کردن چندین گروه نظامی در منطقەی سرشیو سقز کردە است.

گفتە می‌شود که نیروهای گروه ضربت سپاه پاسداران رژیم ایران با ده‌ها ماشین از جادەی سقز ــ مریوان عبور کردە و با استقرار در ارتفاعاتی همچون کسنزان و اسحاق‌آباد منطقەی سرشیو سقز را میلیتاریزە کردە و بدین ترتیب فضایی امنیتی بر منطقە حاکم کردە‌اند.

یکی از شهروندان ساکن منطقەی سرشیو سقز طی گفتگویی به خبرنگار وب‌سایت کردستان میدیا اعلام کرد: نیروهای سپاه پاسداران تحت فرماندهی احمد فرجی، سلاح‌هایی همچون RPG، دوشیکا و ... داشتند و با پراکندە شدن در منطقە ضمن ایجاد فضای امنیتی، رفت‌وآمد و امور شهروندان را تحت نظر گرفتند.

در این زمینە و بر پایەی گزارش دریافتی از ارومیه، رژیم اسلامی ایران طی مدت اخیر با ایجاد پایگاه و مقر نظامی در مناطق انزل و سومای برادوست فضایی امنیتی بر منطقە حاکم کردە است.

بنا به این گزارش، نیروهای رژیم ایران در مناطق مذکور، رفت‌وآمد ساکنین منطقە را تحت نظر گرفتە و این نیز نگرانی ساکنین را در پی داشتە و منجر به ایجاد فضای رعب شدە است.

گزارش دریافتی از منطقەی انزل ارومیه حاکی از این می‌باشد که رژیم اسلامی ایران در راستای تشدید فضای امنیتی عاکم بر کردستان و همچنین پیشبرد سیاست به عضویت درآوردن شهروندان به سازمان بسیج اقدام به اذیت و آزار شهروندان کردە است.

یک منبع مطلع از وضعیت پایگاه نظامی و اطلاعاتی روستای کاسب منطقەی انزل به وب‌سایت کردستان میدیا اعلام کرد که هـم‌اکنون ٣٥٠ تن در این پایگاه بودە که ٤٥ تن از آنان کُرد می‌باشند.

گفتە می‌شود که نیروهای نظامی مستقر در پایگاه روستای کاسب از طریق افرادی همچون خسرو عبدی، هموارە اقدام به اذیت و آزار شهروندان کرد نمودە و با گسترش فعالیت‌های آزاردهندەی خود، موج ایجاد نگرانی در میان شهروندان شدەاند.

درحالیکە ٣٦ سال از حملەی نظامی رژیم اسلامی به کردستان می‌گذرد، کردستان همچنان میلیتاریزه و تحت نگاهی امنیتی قرار دارد.

در این راستا، مجهزترین واحدهای سپاه پاسداران، مزدوران محلی، ارتش، مرزبانی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی در کردستان، با آرایشی جنگی همچنان مستقر هستند.

رژیم ایران با میلیتاریزەکردن کردستان و ایجاد فضای رعب و وحشت در تلاش است که از هرگونه جنبش اعتراضی در کردستان جلوگیری کند.

میلیتاریزە بودن کردستان تاکنون مانع فعالیت‌های مدنی شهروندان کرد نگشته و سالانه چندین تجمع اعتراضی گستردە در تمامی کردستان از سوی فعالین مدنی و شهروندان کرد برگزار می‌شود و این نیز باعث شدە است که رژیم اسلامی ایران اقدام به سرکوب، احضار، بازداشت و محکومیت شهروندان کُرد نمودە و بدین ترتیب از انجام فعالیت‌های مدنی و اعتراشی پیشگیری کند.

آبیدر.ت