کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعتراض مجدد دانش‌آموزان شین‌آباد در مقابل وزارت آموزش و پرورش

16:04 - 10 اسفند 1393

کوردستان میدیا: دانش‌آموزان شین‌آباد پس از بیش از ٢ سال از آتش‌سوزی مدرسەی شین‌آباد، همچنان مطالبات خود را دریافت نکردەاند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، ١٢ دانش‌آموز شین‌آبادی همراه با والدین خود روز گدشتە با حضور در مقابل ساختمان آموزش و پرورش خواستار دیدار با وزیر برای طرح مشکلاتشان شدند. وزیر آموزش و پرورش با وجود اینکه وعدە دادە بود که با این دانش‌آموزان و والدین آن‌ها دیدار داشته باشد، اما با آن‌ها دیدار نکرد.

دو سال و سە ماه از حادثەی آتش‌سوزی مدرسەی شین‌آباد می‌گذرد و علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای رژیم و بەویژە آموزش و پرورش مبنی بر ارائه خدمات ویژه‌به دختران حادثە ‌دیدەی شین‌آباد و قربانیان، بی‌توجهی‌های رژیم به کردستان، مطالبات آن‌ها تحقق نیافتە و هر چند وقت یک بار این دانش‌آموزان همراه با والدین خود در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات، مقابل مجلس یا وزارت آموزش‌وپرورش تجمع می‌کنند.

حسین احمدی نیاز وکیل دانش‌آموزان شین آباد در جدیدترین اظهارنظر خود پیرامون وضعیت پروندە دانش‌آموزان شین‌آباد اعلام کردە است که ۱۸ نفر از این دانش‌آموزان هنوز دیه کامل را دریافت نکرده‌اند.

پرداخت مستمری مادام العمر به دانش‌آموزان شین آباد با وجود اینکه از سوی کمیسیون تلفیق تصویب شدە است اما تاکنون قطعی نشدە و به گفتەی وکیل دانش‌آموزان شین‌آباد همچنان در بودجه سال ۹۴ در دست بررسی است.

پدر یکی از دانش‌آموزان اعلام کردە است که به دلیل پیگیری درمان دختران خود طی این مدت هموارە در حال تردد به تهران بودەاند و علی‌رغم تقبل هزینەهای سنگین و عدم پاسخگویی رژیم به هزینەهای درمانی، برخی از پدران دختران شین‌آباد کار خود را نیز از دست دادەاند.

چندی پیش و درحالیکە بیمه ایران پس از وارد شدن فشارهایی در زمینەی لغو نصف کردن بیمەی دختران شین‌آباد به علت جنسیت، مقرر کرده بود که تفاضل دیه این دختران را بپردازد اما دیە سیران یگانه و سارینا رسول‌زاده دختران جان‌باختە حادثە سوختن مدرسە شین‌آباد را نصف کرد.

آبیدر.ت