کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

وزیر علوم رژیم ایران: دانشجویان دکترا به آمار بیکاران افزوده میشوند

20:57 - 10 اسفند 1393

کوردستان میدیا: وزیر علوم رژیم ایران اعلام کرد کە علاوە بر میزان چند ملیونی فارغالتحصیلان دانشگاهها دانشجویان مرحلە دکترا نیز بە جمع تعداد بیکاران اضافە میشوند.

بە گزارش وبسایت کردستان میدیا، محمد فرهادی وزیر علوم رژیم ایران اعلام کرد، کە میانگین بیکاران در میان فارغالتحصیلان بالاتر از میانگین کشور است و نخبگان برای همین بهترین راهحل را خروج از ایران میدانند.

بە گفتەی این مسئول رژیم سالانە یک میلیون نفر در ایران در دانشگاها فارغ التحصیل میشوند. اما این تحصیلکردگان جایی برای اشتغال یا کسب مهارت ندارند و همچنین اعلام کرد کە آمار میزان بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاها در ایران بیشتر از میانگین کشور است.

رضا فرجیدانا، وزیر علوم استیضاح شده دولت روحانی، اسفندماه سالی ١٣٩٢ اعلام کردە بود کە تعداد دانشگاهها در ایران رو بە افزایش است اما هماکنون میزان بیکاری در میان فارغ التحصیلان دو برابر شدە است.

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هم زمان نسبت به ورود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از فارغالتحصیلان دانشگاهی کە در سالهای آینده بە صف بیکاران افزودە می شوند هشدار داده و این افراد را کارگران دانشی خوانده بود.

بر اساس دادههای مرکز آمار رژیم ایران در پاییز ۱۳۹۳، یک میلیون و ۱۰۳ هزار نفر از جویندگان کار دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکترا بودهاند و این تحصیلکردگان به دلیل ساختار خدماتی و غیرمولد اقتصاد ایران، جایی برای اشتغال یا کسب مهارت ندارند و ناچارا رو بە کارهای مانند رانندگی .... میکنند. طبق آمار موجود، ۶۳ درصد زنان تحصیلکرده ایرانی نیز بیکارند.
در این ارتباط چند روز پیش رئیس مجلس رژیم ایران اعلام کرد از هر دو نفر در دانشگاها فارغ التحصیل میشوند یک نفر از آنها بیکار است و هماکنون میزان بیکاری در میان این قشر ٤٢% برآورد شدە است و این حالیست کە مسئولین رژیم ایران اعلام کردەاند کە ٤،٥ ملیون نفر بە تعداد ١،٢ ملیون بیکاران دانشجو اضافە میشوند.

مسئولین رژیم ایران علاروە بر اینکە مدام بە میزان گستردە بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاها در ایران اعتراف میکنند اما این مشکلات اکنون باعث بحران خطرناک برای جامعە ایران شدە و نسبت بە بیکاری ٤،٥ ملیون نفر دیگر بە تعداد بیکاران هشدار داده‌اند.

گادر. د