کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری تجمعات اعتراضی در کردستان علی‌رغم اعمال تدابیر شدید امنیتی رژیم

14:43 - 11 اسفند 1393

کوردستان میدیا: معلمین کردستان ایران، علی‌رغم تهدید و تلاش‌های نهادهای امنیتی رژیم و اعمال تدابیر شدید امنیتی، از اعتصاب سراسری معلمین در ایران استقبال کردند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز یکشنبه مورخە دهم اسفندماه، معلمین معترض اکثر شهرهای کردستان ایران اقدام به برگزاری تجمع‌های اعتراضی کردند.

گزارش‌های دریافتی از کردستان ایران حاکی از این می‌باشد که معلمین اکثر شهرهای کردستان از جمله سنندج، سقز، بانه، مریوان، مهاباد، بوکان، پیرانشهر، سردشت، ایوان، ارومیه، سرپل ذهاب، ایلام، کرمانشاه، جوانرود و سروآباد از تجمع اعتراضی سراسری معلمین در ایران استقبال چشمگیری کردەاند.

یک منبع مطلع از چگونگی برگزاری این تجمعات طی گفتگویی به خبرنگار وب‌سایت کردستان میدیا اعلام کرد: رژیم ایران از طریق تهدید در تلاش بود که از برگزاری این تجماعت جلوگیری به عمل آورد و در این راستا شامگاه روز شنبه از حراست ادارات آموزش و پرورش و ادارات اطلاعات رژیم اقدام به تماس با معلمین کردە و ضمن تهدید از آن‌ها درخواست کردەاند که از اعتصاب سراسری معملین استقبال نکنند.

یکی از معلمین کرد اهل بوکان در این زمینە به وب‌سایت کردستان میدیا گفت: ادارەی اطلاعات رژیم ایران در بوکان صبح روز یکشنبه مورخە دهم اسفندماه، موعد مقرر برگزاری تجمع اعتراضی سراسری معلمین و در راستای جلوگیری از اطلاع‌رسانی معلمین و گستردە شدن تجمعات اعتراضی اقدام به ضبط موبایل معلمین کردە بودند، اما علی‌رغم این اقدامات، معلمین بوکانی تجمع اعتراضی خود را برگزار نمودند.

گزارش دریافتی همچنین حاکی از این می‌باشد که مسئولین پس از رویارویی با استقبال گستردە معلمین کردستان از تجمع اعتراضی سراسری، از معلمین خواستەاند که به نمازخانە‌های ادارات آموزش و پرورش رفتە و در آن‌جا تجمع خود را برگزار کنند، اما معلمین کرد با این خواستەی مسئولین نیز موافقت نکردەاند.

دلیل این تجمع‌ها اعتراض به بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش در سال آینده و اعمال تبعیض بین کارکنان دولت عنوان شدە است.

در حالیکە گفتە می‌شود که کانون صنفی معلمان ایران از وزارت کشور درخواست کرده بود که مجوز برگزاری تجمعات دهم اسفند را صادر کند اما تاکنون گزارشی درباره موافقت وزارت کشور با این تجمع منتشر نشده‌است.

آبیدر.ت