کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ایلام/ انفجار گلولەخمپارە، زخمی شدن ٥ کودک کُرد را در پی داشت

15:31 - 11 اسفند 1393

کوردستان میدیا: پنج کودک کرد بر اثر انفجار گلولە خپمارە عمل‌نکردە دوران جنگ در یکی از مناطق مرزی ایلام، زخمی و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، بعد از ظهر روز یکشنبه مورخە دهم اسفندماه، ٥ دانش‌آموز کُرد ٧ تا ١١ سالە اهل شهرستان مهران در منطقەی قلعه کنجان چم بر اثر انفجار گلوله‌ی خمپاره عمل‌نکرده دچار مصدومیت شدید گشتە به بیمارستان انتقال یافتند.

هویت این دانش‌آموزان امیر محمد ٨ ساله و امیر حسین پیکانی ١١ ساله فرزند یدالله، محمد و مهدی باباخانی ٧ و ٨ ساله فرزند علیمردان و هادی ملکیان ١٠ ساله فرزند کرم گزارش شدە است.

این ٥ دانش‌آموز کُرد در نزدیکی قلعه کنجان چم مهران که در جاده ایلام- مهران در مسیر راه کربلا واقع شدە است دچار این حادثه شده‌ و جهت مداوا پزشکی هر پنج تن به بیمارستان ایلام انتقال یافته‌اند.

انفجار گلوله خمپارە عمل‌نکردە دوران جنگ در مناطق مرزی ایلام درحالیست که این منطقه پیش‌تر منطقه پاکسازی شده اعلام شده بود.

آژانس خبررسانی کردپا طی گزارشی از سوختگی ٨٠ درصدی و وخیم بودن وضعیت عمومی دو تن از دانش‌آموزان مصدوم خبر دادە است.

پیشتر نیز در حادثه‌ای مشابه در روستای نشکاش از توابع شهرستان مریوان، انفجار یک مین کاشته‌شده در پادگان متروکه‌ سپاه موجب زخمی‌شدن هفت کودک ٨ تا ١٠ ساله شد.

این منبع خبری گزارش دادە است که از آغاز سال ٩٢ تاکنون (٢٤ماه گذشته)، ١٠١ شهروند در استان‌های کُردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و ایلام قربانی انفجار مین و مهمات جنگی شده‌اند که آمار ١٧ کودک زیر ١٥ سال در میان مصدومان و معلولین به چشم می‌خورند.

آبیدر.ت