کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعدام ٦ زندانی عقیدتی کُرد در رجایی‌شهر کرج

13:58 - 13 اسفند 1393

کوردستان میدیا: ٦ زندانی عقیدتی کُرد زندان رجایی‌شهر پس از انتقال به سلول انفرادی، از سوی مقامات قضایی و امنیتی رژیم ایران اعدام شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی، ۶ زندانی عقیدتی کُرد پس از اینکه عصر روز سەشنبه دوازدهم اسفندماه به سلول انفرادی منتقل شدند، صبح امروز اعدام شدند.

این ٦ زندانی عقیدتی کُرد، ساعت ٧ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه جهت اجرای حکم اعدام با یورش حدود ١٠٠ تن از ماموران گارد ویژه زندان رجایی شهر کرج، از بند ۱۰ زندان رجایی شهر خارج و به سلول انفرادی منتقل شدند تا حکم اعدام آن‌ها صبح روز چهارشنبه به اجرا گذاشته شود.

10325.jpg

پس از انتقال این ٦ زندانی عقیدتی کُرد به سلول انفرادی، مسئولین زندان با خانواده‌ی آن‌ها تماس گرفته‌اند که تا ساعت ۴ بعد از ظهر خود را به زندان رسانده و آخرین ملاقات را با فرزندان خود داشته باشند.

گزارشات منتشرە حاکی از این می‌باشند که پس از انتقال این ۶ زندانی عقیدتی کُرد و قرار گرفتن آن‌ها در آستانەی اجرای حکم اعدام، حدود 70 زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر کرج، در اعتراض به انتقال این شش زندانی دست به اعتصاب غذا زدند.

پس از انتقال این زندانیان عقیدتی جهت اجرای حکم اعدام، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف فوری اجرای حکم اعدام این زندانیان شده بود.

علی‌رغم درخواست نهادهای حقوق بشری و اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی، سحرگاه امروز چهارشنبه سیزدهم اسفندماه، این شش زندانی عقیدتی کُرد در حالی که خانواده‌های آن‌ها در خارج از زندان چشم انتظار پاسخی از سوی مسئولین زندان بودند، در محوطه‌ی زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شدند.

هم‌اکنون برای ٢٠ تن دیگر از زندانیان عقیدتی محبوس در دو زندان قزلحصار و رجایی‌شهر کرج زندانی که بیش از ١٤ تن آنان کُرد هستند، حکم اعدام صادر شدە است.

شهرام احمدی، محمدیاور رحیمی، بهمن رحیمی، مختار رحیمی، محمد غریبی، امید پیوند، احمد نصیری، ماموستا کاوه ویسی، ماموستا کاوه شریفی، طالب ملکی، فرزاد شاه نظری، بهروز شاه‌نظری، ادریس نعمتی، عبدالرحمن سنگانی و جمال سید موسوی از جمله زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام در زندان‌های رجایی‌شهر و قزلحصار می‌باشند.

آبیدر.ت