کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نتانیاهو: هرگونە توافق با ایران، تهدیدی بزرگ علیە صلح جهانی است

14:54 - 13 اسفند 1393

کوردستان میدیا: بنیامین نتانیاهو در کنگرەی آمریکا طی یک سخنرانی اعلام کرد کە هر گونە توافقی با رژیم ایران، تهدیدی بزرگ علیە صلح جهانی و هموار کردن راه دستیابی این رژیم بە بمب اتمی می‌باشد.

رادیو فردا در گزارشی منتشر کرد، نخست‌وزیر اسرائیل بە دعوت جمهوری‌خواهان و مخالفان اوباما در کنگره آمریکا با تاکید بر اینکه قصد دخالت در سیاست داخلی آمریکا را ندارد، عنوان نمود: رسیدن به چارچوب توافق اتمی با ایران، تاسیسات زیربنایی اتمی این رژیم را برای یک دهه دست نخورده باقی می‌‎گذارد و منجر به برداشتن تحریم‌ها می‌‎شود.

این مقام اسرائیلی معتقد است: رسیدن به این نوع توافق، راه دستیابی ایران به بمب اتمی را مسدود نکرده و بلکه آن را هموار می‌‎سازد.

همچنین، نخست وزیر اسراییل با بیان این‌که، در توافق احتمالی با ایران هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای این کشور از بین نمی‌رود، تصریح کرد که توافق احتمالی گروه ۱+۵ با ایران خیلی بد و بهتر است که چنین توافقی صورت نگیرد.

نتانیاهو در ادامه افزود، هر گونه مذاکره‌‌با ایران، باید فشارها را تداوم و هرگونه توافقی باید ایران را پیش از برداشتن تحریم‌ها ملزم به پایان بخشیدن به تعرض به همسایگان، حمایت از تروریسم در سراسر جهان و تهدیدهایش علیه اسرائیل کند.

درست پیش از آغاز سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا، وزیر امور خارجه ایران، جواد ظریف، به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود: نتانیاهو تمام تلاش خود را برای تحت تأثیر قرار دادن مذاکرات دولت اوباما با ایران خواهد کرد. او افزود هدف نخست‌وزیر اسرائیل ایجاد تنش و درگیری بین طرفین مذاکرات است.

نخست‌وزیر اسرائیل کودتای حوثی‌های شیعه در یمن را هم مرتبط به ایران و نشانی از رابطه این کشور در حمایت از تروریسم جهانی دانست.
همچنین، سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در شرایطی انجام شد که ایران و قدرت‌های جهانی تا پایان ماه جاری میلادی، فرصت دارند تا به چارچوب توافقی درباره برنامه اتمی ایران دست یابند.

نتانیاهو با انتقاد از مذاکراتی که در سوئیس برای رسیدن به چارچوب توافق احتمالی با ایران جریان دارد گفت: اساس چنین توافقی مبتنی بر بازرسی‌های بین‌المللی است حال آنکه ایران با زیرکی با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازی می‌‎کند.

کازیوە.ر