کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

معلمین معترض اکثر شهرهای کردستان به اطلاعات احضار شدند

16:17 - 13 اسفند 1393

کوردستان میدیا: ادارەی اطلاعات رژیم ایران اقدام بە احضار چند تن از معلمین کردستان کردند.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، طی چند روز گذشتە، ادارەی اطلاعات از طریق تماس‌های تلفنی ناشناس، تعدادی زیادی از معلمین کُرد را کە در تجمع‌های اعتراضی دهم اسفندماە شرکت کرده بودند به این اداره احضار کرده‌اند.

معلمین شهرهای سنندج، سقز، مریوان، بوکان، پیرانشهر و ارومیە از جمله احضار شدگان به ادارات اطلاعات بوده‌اند.

یک منبع مطلع از چگونگی برگزاری این تجمعات طی گفتگویی به خبرنگار وب‌سایت کوردستان میدیا اعلام کرد: رژیم ایران از طریق تهدید در تلاش بود که از برگزاری این تجماعت جلوگیری به عمل آورد و در این راستا شامگاه روز شنبه از حراست ادارات آموزش و پرورش و ادارات اطلاعات رژیم اقدام به تماس با معلمین کردە و ضمن تهدید از آن‌ها درخواست کردەاند که از اعتصاب سراسری معملین استقبال نکنند.

پیشتر و طی خبرهای منتشر شده، ادارەی اطلاعات رژیم ایران در بوکان صبح روز یکشنبه مورخە دهم اسفندماه، موعد مقرر برگزاری تجمع اعتراضی سراسری معلمین و در راستای جلوگیری از اطلاع‌رسانی معلمین و گستردە شدن تجمعات اعتراضی اقدام به ضبط موبایل معلمین کردە بودند، همچنین از معلمین خواستە‌اند کە به نمازخانە‌های ادارات آموزش و پرورش رفتە و در آن‌جا تجمع خود را برگزار کنند، اما علی‌رغم این اقدامات، معلمین بوکانی تجمع اعتراضی خود را برگزار نمودند.

این تجمع‌ها در اعتراض به میزان بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش در سال آینده و اعمال تبعیض بین کارکنان دولت عنوان شدە است.

در حالی که کانون صنفی معلمان ایران از وزارت کشور درخواست کرده بود که مجوز برگزاری تجمعات دهم اسفند را صادر کند اما موافقتی از سوی وزارت کشور با این تجمع صادر نشد.

کازیوە.ر