کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شرکت هیأت حزب دمکرات در کنفرانس \"لالش برای صلح و همزیستی\"

15:56 - 14 اسفند 1393

کوردستان میدیا: گروە صلح زنان منتخب و برگزیدە در کردستان تحت عنوان در راستای راەحلی برای آبادانی و توسعە انسانی در شنگال و مناطق نینوا کنفرانسی را برگزار کرد و هیأت حزب دمکرات نیز بنا به دعوت رسمی در این کنفرانس شرکت نمود.


به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبە مورخە ١٣ اسفند ١٣٩٣، کنفرانس لالش برای صلح و همزیستی بە منظور شناساندن فاجعە شنگال بە عنوان ژنوساید در بخش شیخان استان دهوک برگزار شد.

هیأت حزب دمکرات کردستان ایران بە سرپرستی طاهر محمودی، عضو کمیتە مرکزی حزب دمکرات در این کنفرانس شرکت کردە بود.

طبق این گزارش، در کنفرانس لالش برای صلح و همزیستی اشارە شد کە لازم است قبل از آزادسازی مناطق شنگال، مرز و دشت‌های نینوا و...راهکارهای لازم برای آیندە این مناطق در نظر گرفتە شود و کاری انجام شود کە ایزدیان در آیندەای دیگر قتل عام نشوند و کرامت انسانی آنها حفظ شود و عقیدە مذهبی آنان با دید حرمت نگریستە شود.

در کنفرانش لالش، پیام مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم کردستان از سوی فرهاد اتروشی قرائت شد و بابا شیخ بە نمایندگی از معبد لالش سخنانی را ارائە داد.

در بخشی دیگر از کنفرانس پیام نمایندە سازمان ملل متحد قرائت شد.

هیأت حزب دمکرات بە سرپرستی طاهر محمودی مشترکاً با هیأت حزب سوسیالیست کردستان ــ ترکیە بە سرپرستی مسعود تک دبیرکل این حزب در این کنفرانس شرکت کردە بودند و با نمایندە ایزدیان و چندین شخصیت شرکت کنندە در این کنفرانس دیدار نمودند.

نمایندە چندین سازمان سیاسی و کونسولخانە کشورهای اروپا در این کنفرانس حضور داشتند.

آبیدر. ت