کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازتاب رسانەای و محکومیت حملە نیروهای امنیتی اقلیم کردستان بە کمپ آزادی از سوی چندین حزب و شماری ازفعالین سیاسی

20:42 - 14 اسفند 1393

کوردستان میدیا: پس از اینکە دبیرخانە حزب دمکرات کردستان ایران طی اطلاعیەای، از حکومت اقلیم کردستان و همچنین اتحادیە میهنی کردستان خواست کە اقدامی جدی برای خاتمەی بی‌حرمتی بە کادر و پیشمرگەهای حزب دمکرات و خانوادەهای آنان پیش رو بگیرند، چندین حزب و شماری از فعالان سیاسی، این اقدام نیروهای امنیتی و پلیس اقلیم کردستان را محکوم کردند.

بر اساس گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، پس از محکومیت یورش نیروهای مسلح اقلیم کردستان به کمپ آزادی از سوی حزب دمکرات و بازتاب رسانەای این اقدام، چندین سازمان سیاسی بە منظور محکوم کردن برخورد ناشایست نیروهای امنیتی و پلیس اقلیم کردستان اطلاعیەای منتشر کردند و این اقدام نیروهای امنیتی شهر کویە را محکوم کردند.

حزب لیبرال دمکرات کردستان و حزب آزادی کردستان دو حزب سیاسی کرد هستند کە بعد از این حادثە بە شیوە‌ی رسمی در راستای محکوم کردن این اقدام نیروهای امنیتی اقلیم کردستان بیانیەهایی منتشر کردند.

حزب لیبرال دمکرات کردستان طی بیانیەای اعلام کرد: از حزب و جریانات مربوطە اقلیم کردستان خواهانیم کە در اسرع وقت نسبت بە این حادثە تحقیقات لازم را انجام دادە و حملە‌کنندگان به کمپ آزادی را محکوم کنند، تا اینکە دشمنان ملت ما از این حادثە را بە نفع خود استفادە نکنند.

همچنین، پارت آزادی کردستان این اقدام را به شیوەای جدی محکوم کردە و اعلام می‌نماید: کە احساس و شخصیت خدشە‌دار شدە برادر و خوهران خود را درک کردە و همدردی خود را اعلام میکنیم، همزمان از حکومت اقلیم کردستان و مسئولان اداری و سیاسی شهر کویە خواهان رسیدگی جدی نسبت بە هجوم نیروهای امنیتی و جلوگیری از اقدام دوبارە این حوادث و از نظر معنوی در صدد جبران باشند.

در این ارتباط و پیشتر، حزب دمکرات کردستان ایران این رفتار نیروهای امنیتی و پلیس شهر کویه را محکوم کردە بود و از مراکز ذیربط حکومت اقلیم و همچنین مسئولین اتحادیه‌میهنی کردستان که نقش اساسی را در اداره‌امور شهر کویه بر عهده دارند، خواستە بود که برای پایان دادن به این گونه برخوردها گام جدی بردارند.

دبیرخانەی حزب دمکرات همچنین از افکار عمومی و به ویژه مردم شرافتمند کویه درخواست کردە بود که در قبال این بی‌حرمتی‌ها بی‌تفاوت نباشند تا نیروهای امنیتی و پلیس که بایستی حافظ حرمت و کرامت مردم باشند، خود بانی و عامل چنین حوادثی نگردند.

در ادامە، عکس‌العمل‌های فعالان سیاسی و فرهنگی، چندین فعال فرهنگی و سیاسی برای رئیس اقلیم کردستان آقای بارزانی فرستادە کە طی نامە میخواهند برای پایان دادن به این گونه برخوردها گام بردارند.

همزمان با پوشش گسترده این رویداد توسط رسانه‌های اقلیم کردستان، چندین فعال فرهنگی اهل کویە در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک با محکوم کردن این اقدام نیروهای امنیتی (آسایش) خواهان عذرخواهی مسولینن حاکم بر سازمان‌های امنیتی شهر کویه از جمله مسئول آسایش این شهر از حزب دمکرات شدند.

کازیوە. ر