کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

CNFI: ماهیت رژیم اسلامی ایران با آزادی و یکسانی در تضاد است

12:39 - 18 اسفند 1393

کوردستان میدیا: کنگره ملیتهای ایران فدرال طی پیامی به مناسبت ٨ مارس، روز جهانی زن، این مناسبت جهانی را  به همۀ زنان، مادران، خواهران و دختران که همگی چهره‌های مختلف از زن هستند تبریک گفت.

متن کامل این پیام در پی می‌آید:

کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال روزهشتم مارس را که روزجهانی زن است به همۀ زنان، مادران، خواهران و دختران که همگی چهره های مختلف از زن هستند تبریک می گوید. زن ومرد، دوبال بشریت هستند، و باهم و تواماً به مفهوم انسان و انسانیت معنا میدهند.   
        
پدیدۀ جنگ درعصرِسُنت، زن را به اندرون خانه راند، وآخوند های مذاهب نیز به توجیه این تبعیض شاهانه پرداختند. هرچند زنانی چون: نفرتی‌تی و کلئوپاترا در مصر، سمیرامیس در آشور، ناپیرآسو در ایلام، زبیده خاتون (همسرهارون الرشید) وترکان خاتون (همسرحسن ملکشاه)،  کاترین  در روسیه، الیزابت اول و ویکتوریا و…درانگلیس اقتداری داشتند، اما این استثناءها دلیل برقاعده بودند، قاعده‌ای که مبتنی بر مردسالاری و پدرتباری بود.          
                                                      
اگردرعصرسنت؛ جنگ،حفظِ امنیت، نبودِامکاناتِ برابر درتولید و تربیت، زن را به جنس دوم مبدل کرده بود، در عصر صنعت؛ علم، اطلاعات و حقوق بشر، بایستی به همتِ خودِ زنان و بانوان و به یاری مردانِ آزادیخواه و تبعیض‌ستیز، با این ستم چندهزارساله نقطۀ پایان گذاشت و این ننگ تبعیض جنسیّتی را که درکنارِتبعیضِ نژادی(مبنتی بررنگ پوست یا نژاد موهوم هیتلری )، تبعیضِ زبانی وتبعیض دینی و…، که همگی نشانه‌ای ازتوحش- بامعیارهای انسانی و دموکراسی (آزادی و برابر) امروز- هستند، ازچهرۀ ایران و بشریت زدود.  
                                     
ولایت فقیه جمهوری اسلامی ایران (داعش شیعه) همانند تالی اش داعش، از فسیل‌های باقی ماندهی عصرسُنت، در قرن کنونی محسوب می‌شود و هردو با روح قرن، که مبتنی بر آزادی وبرابری انسانی: ( رفع هرنوع تبعیض ) است در تضاد آشتی ناپذیرند.   
                                           
 کنگرۀ ملیت‌های ایران فدرال
٨ مارس ٢٠١٥