کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار هیأت حقوق بشر پارلمان اقلیم کردستان از حزب دمکرات کردستان ایران

14:42 - 18 اسفند 1393

کوردستان میدیا: هیأت حقوق بشر پارلمان اقلیم کردستان، در رابطه با یورش نیروهای ضد ترور بە کمپ آزادی حزب دمکرات، از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کرد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز یک‌شنبە مورخە هفدهم اسفند‌ماه ١٣٩٣، هیأت حقوق بشر پارلمان اقلیم کردستان بە سرپرستی سوران عمر رئیس این هیأت، از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کرده و از سوی هیأت حزب دمکرات بە سرپرستی مصطفی هجری دبیرکل حزب مورد استقبال قرار گرفتند.

در آغاز این نشست سوران عمر از سوی پارلمان کردستان و هیأت حقوق بشر کردستان نسبت بە رویداد چند روز گذشتە و یورش واحد مشترکی از نیروهای ضد ترور و پلیس کویسنجق بە کمپ آزادی ابراز تأسف نمودە و بر پیگیری این موضوع و تحقیق پیرامون این رویداد در پارلمان کردستان تاکید کرد.

سپس مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، از پارلمان اقلیم کردستان و هیأت حقوق بشر پارلمان اقلیم کردستان تقدیر نموده و به تحقیق و بررسی این رویداد و احساس مسئولیت آن‌ها ارج نهاد و خواستار شد کسانی کە قانون را نادیدە گرفتە و اقدام به انجام این کار غیرقانونی کردەاند در اسرع وقت مجازات شوند.

دبیرکل حزب دمکرات در سخنانش با اشارە به اینکە این پروندە، پروندە سیاسی نبودە و در نتیجە مشکلی خانوادگی روی دادە و نیروهای ضد ترور آسایش و پلیس، با زیر پا گذاشتن قانون، وضعیت کمپ آزادی حزب دمکرات را نیز بە هم زده‌اند.

پیشتر نیز نسبت بە موضوع یورش بە کمپ آزادی، هیأت مشترک فراکسیون جنبش تغییر(گوران) در پارلمان اقلیم کردستان و جنبش تغییر، از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کرده‌بودند.

در این ارتباط و پس از یورش نیروهای ضدترور به مقرات حزب دمکرات، نهاد مستقل حقوق بشر کردستان نیز از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کرده و آمادگی این نهاد مستقل حقوق بشری را برای اخذ حقوق قانونی افرادی که مورد یورش قرار گرفتەاند از طریق پارلمان اقلیم کردستان و نهادهای مرتبط حکومت اقلیم کردستان، اعلام نمودند.

گادر.د