کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هشدار عفو ‌بین‌الملل نسبت به تبعیض گسترده و سیستماتیک علیه زنان در ایران

20:03 - 20 اسفند 1393

کوردستان میدیا: احتمال تصویب قوانینی در رابطه با استخدام زنان مجرد در مشاغل دولتی از سوی مجلس رژیم اسلامی، با واکنش سازمان عفو بین‌الملل همراه شد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کردە است که قوانین پیشنهادی ایران در حوزه زنان، وضعیت حقوق زنان در این کشور را برای دهه‌ها به عقب خواهد برد و افزایش تبعیض‌های سیستماتیک و گسترده را در پی خواهد داشت.

مجلس رژیم اسلامی ایران درصدد تصویب قوانینی از جمله ممنوعیت وازکتومی خودخواسته و همچنین تغییر قوانین کار برای زنان بدون فرزند می‌باشد.

در پی ارائە این طرح‌ها به مجلس، سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که قوانین پیشنهادی در ایران حقوق زنان را ده‌ها سال عقب می‌راند و زنان ایران را به ماشین کودک‌سازی تبدیل می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل که یک نهاد مستقل حقوق بشری می‌باشد، مقامات حکومتی رژیم ایران به ترویج فرهنگ خطرناک در جامعه از طریق تصویب قانون‌های جدید محکوم کردە و نسبت به این موضوع به رژیم اسلامی هشدار دادەاند.

پیشتر در مهرماه امسال، به دنبال سخنان علی خامنه‌ای، رهبر رژیم اسلامی ایران و تاکید او بر افزایش دو برابری جمعیت ایران تا ۱۵۰ میلیون نفر، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، که طی آن اولویت استخدام در شرایط مساوی در تمامی بخش‌های دولتی و غیر دولتی به ترتیب با مردان متاهل دارای فرزند، مردان متاهل فاقد فرزند، زنان دارای فرزند و سپس زنان متاهل فاقد فرزند می‌باشد، به مجلس ارائه شدە است.

طرح‌ها و قوانین پیشنهادی تازه در مجلس ایران در مورد زنان قرار است به زودی در صحن علنی آن به رای گذاشته شوند.

کازیوە.ر