کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یک عضو مکتب قرآن در سردشت بازداشت شد

20:45 - 23 اسفند 1393

کوردستان میدیا: یکی از اعضای مکتب قرآن در شهر سردشت بە نام شیرزاد عمری با ضرب شوکر و تزریق آمپول در واکنش بە بی اعتنایی وی بە احضار قانونی از سوی ادارە اطلاعات رژیم بازداشت شد.

بە گزارش وبسایت کردستان میدیا، شیرزاد عمری که به دلیل احضار شفاهی و غیرقانونی از حضور در اداره اطلاعات شهرستان سردشت خودداری کردە بود، در مقابل منزل با ضرب شوکر و تزریق آمپول، بازداشت شد.

شیرزاد عمری شانزدهم اسفند سال جاری کە از سوی ادارە اطلاعات این شهر از طریق تماس تلفنی تهدید و احضار شدە و از رفتن بە ادارە اطلاعات خودداری کردە بود، روز شنبە نوزدهم اسفندماه در مقابل منزل خود، با ضرب و شتم و شوکر و تزریق آمپول توسط نیروهای اطلاعات بازداشت می‌گردد.

این دومین مورد از نحوە بازداشت اعضای مکتب قرآنی است. پیشتر نیز بیست‌ونهم دیماە، ماموران لباس شخصی رژیم پس از بی‌حرمتی بە یک روحانی کُرد اهل سنت بە نام علی حسین زادە وی را بە ادارە اطلاعات بوکان احضار کردە و علاوە بر ضرب و شتم نامبردە پس از تزریق آمپول وی را رها می‌کنند.

در همین زمینە حسین ابراهیمی یکی دیگر از اعضای مکتب قرآن، چهارم اسفندماه توسط نیروهای ادارە اطلاعات بوکان بازداشت می‌گردد.
با وجود مراجعە مکرر خانوداە وی هنوز مسئولین اطلاعات رژیم پاسخ روشنی از محل بازداشت و سرنوشت وی ارائە نکردەاند.

مکتب قرآن در سال۱۳۵۶ توسط احمد مفتی‌زاده تاسیس شده است. این موسسه مدعی است که استراتژی حرکت دینی خود را بر مبنای قرآن و سنّت پیامبر استوار و به آگاه سازی و آشنایی مردم به حقایق قرآن مشغول است.

گادر.د