کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بیانیه حزب دمکرات در تقدیر از همدردی و حمایت شخصیت‌ها و جریانات سیاسی در رابطە با هجوم بە کمپ آزادی

15:59 - 18 اسفند 1393

کوردستان میدیا: دبیرخانه‌حزب دمکرات کردستان ایران با انتشار بیانیه‌ای از ابراز همدردی و حمایت کلیه‏‌ی‌ شخصیت‌ها و جریاناتی که‌بعد از هجوم نیروهای امنیتی کویه‌به کمپ آزادی حزب دمکرات و اهانت و بی‌حرمتی به پیشمرگان‌و خانواده‌های حزب دمکرات، با آنها ابراز همدردی کرده‌و با صدور بیانیه‌هایی‌آن را محکوم کرده‌بودند، تشکر و قدردانی کرد.

متن این پیام قدردانی بدین شیوه است:

پس از رویداد روز سه‌شنبه ١٢/١٢/١٣٩٣ خورشیدی برابر با ٣/٣/٢٠١٥ میلادی و هجوم به کمپ آزادی و خانواده‌های حزبی توسط گروهی متشکل از پلیس و نیروهای امنیتی شهر کویه‌و نقض اصول حقوق بشر و اهانت به جمعی از افراد کمپ، اغلب احزاب و جریانات سیاسی مختلف کرد، شخصیت‏های میهن‌‏پرست کرد با انتشار بیانیه‌ای رسمی و تماس تلفنی و دیدار از مراکز و نمایندگان حزب دمکرات کردستان ایران، نگرانی و تأسف خود را از این اقدام ابراز کرده‌و این هجوم را محکوم و همدردی خود را با خانواده‌های حزب دمکرات کردستان ایران ابراز کردند.

در این زمینه‌هیأت حقوق بشری پارلمان اقلیم کردستان برای مطلع شدن از چگونگی این واقعه‌ با دفتر سیاسی حزب دمکرات، خانواده‌‏ها‌و کسانی که‌مورد اهانت قرار گرفته‌‌بودند، دیدار کردند.

بدین ترتیب، حزب دمکرات کردستان ایران وظیفه‏ خود می‏داند که‌از همه‏‌ی‌شخصیت‏ها و جریاناتی که‌با ابراز همدردی و اتخاذ مواضع انساندوستانه‌ و میهن‏‌پرستانه، با حزب دمکرات و خانواده‌هایی که‌به آنها اهانت شده‌بود همدردی کرده‌بودند. سپاسگزاری نماید.

ما یکبار دیگر ضمن تأکید بر لزوم تحقیق در مورد این رویداد، خواهان آن هستیم که‌عاملان این اقدام مجرمانه را به سزای اعمال خود برسانند و امیدواریم که‌جریان بازجویی به دور از دخالت‏های سیاسی و حزبی انجام گیرد تا دیگر این گونه‌وقایع تکرار نگردند.

حزب دمکرات کردستان ایران
دبیرخانه‌
١٨ اسفند ١٣٩٣ خورشید
٨ مارس ٢٠١٥ میلادی