کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بیانیه دفتر سیاسی حزب دمکرات به مناسبت 8 مارس، روز جهانی زن

16:09 - 17 اسفند 1393

کوردستان میدیا: دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران به مناسبت ٨ مارس، روز جهانی زنان پیامی را منتشر کرد.
متن پیام بدین شرح است:

زنان کرد!
هواداران برابری انسان‏ها!
زنان مبارز دمکرات!
به مناسبت یادآوری مبارزات‌ زنان پیشرو مبارزه‌ برای دستیابی به حقوق برابر میان زنان و مردان در جامعه‌، مبارزه‌، فداکاری، شجاعت و همت این زنان و همه‌زنان مبارز دنیا به خصوص زنان حق طلب ایران و کردستان در مدت چندین دهه گذشته‌را ارج می نهیم.

ارج نهادن به فعالیت‏ها و مبارزات زنانی که‌بیشتر از یک سده‌در گوشه و کنار این جهان سعی کردند تا زندگی جوامع، زندگی انسانی‏تر برای همگان باشد، زیرا تأمین برابری حقوقی در میان زنان و مردان صرفاً به نفع زنان نیست، بلکه‌ جامعه‌ انسانی را از وضعیت عقب‏ماندگی‌ به سطحی والا‏تر و ارزشمندتر سوق می‏دهد که‌ در آن مردان نیز از غل و زنجیر جامعه‌ای ستمکار رهایی می‏یابند. ستم بر زنان، مردان ستمکار را نیز دچار این قید و بند غیرانسانی می‏کند و برابری زن و مرد، جامعه‌ای سعادتمند را به وجود می‏آورد که‌انسان‏ها در آن از زندگی سزاوار خود بهره‏مند می‏گردند.

در این مبارزه‌و در طول سده‌گذشته‌ و به خصوص بیشتر از سه‌دهه گذشته‌، وظیفه‏ و مبارزه‌ زنان ایران دشوارتر شده‌است، زیرا زنان همزمان با مبارزه‌علیه سنت‌های ارتجاعی جامعه‌، با حکومت زن‏ستیز جمهوری اسلامی نیز در مقابله‌بوده‌اند و شمار زیادی از زنان آزادیخواه‏ در سیاهچال‏های جمهوری اسلامی مورد اهانت و بی‏حرمتی قرار گرفته‏‌اند، به آنان تجاوز شده‌و در نهایت اعدام شده‏‌اند، به ویژه زنان مبارز و آزادیخواهی‏ که‌در زندان‏های جمهوری اسلامی با دستاویز قرار دادن فتوایی مرتجعانه‌، ابتدا مورد تجاوز قرار گرفته و سپس اعدام شدند.

زنان مبارز و حق طلب کرد!

شما در کشور ایران با ستمی مضاعف مواجه شده‏اید و سخت‏ترین بخش مبارزه‌بر دوش شما بوده‌است، زیرا هم آداب و رسوم غلط گریبانگیر شما بوده و تاکنون نیز از میان شما قربانی می‏گیرند و به عنوان زن زیر تیغ ستم جمهوری اسلامی بودید و در انقلاب و مبارزات‌کردستان نیز مسئولیتی سخت و دشوار بر دوش مادران چشم‏انتظار و زنانی که همسرانشان را از دست داده‏اند و خواهران نگران برادر و دختران چشم به در دوخته‌برای بازگشت نامزدهایشان و از همه‌مهمتر زنان پیشرو در صفوف نیروی پیشمرگه‌بوده و شما نمونه‌والایی از زنان فداکار و از جان گذشته‏ای بوده‏اید که برابری زن و مرد را اثبات کرده‌اید.

در روز جهانی زن علاوه بر محکوم کردن آداب و رسوم ارتجاعی و دیوصفتانه‏ای که‌زندگی زنان را نشانه‌رفته‏اند‌، حمایت همیشگی‌خود را از زنان مبارز ایران و کردستان در راستای رسیدن به حقوق برابر اعلام می‏داریم. همچنین یادآوری می‏کنیم‌تا زمانی که رژیم زن‏ستیز و ضد انسانی جمهوری اسلامی بر سر کار باشد، صلح برای منطقه‌و آزادی برای ملیت‏های ایران و برابری برای زنان میسر نمی‏شود.

در ٨ مارس مبارزات‌همه‌زنان کرد را ارج می‏نهیم و فداکاری آنان را به خاطر می‏آوریم و بر همه‌زنان پیشمرگه‌و مبارز ضد تروریسم و ارتجاع چه در مقابله با دولت اسلامی داعش و چه در مبارزه با جمهوری اسلامی و رژیم ولایت فقیه درود می‏فرستیم.

روز جهانی زن بر همه‌برابری‏خواهان خجسته باد.

حزب دمکرات کردستان ایران
دفتر سیاسی
٨ مارس ٢٠١٥ میلادی