کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ادامەی موج بازداشت شهروندان کُرد

15:04 - 26 اسفند 1393

کوردستان میدیا: یک شهروند کُرد اهل مهاباد از سوی نیروهای امنیتی ادارەی اطلاعات رژیم ایران بازداشت شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی طی گزارشی از بازداشت یک شهروند کُرد اهل مهاباد از سوی نیروهای امنیتی رژیم اسلامی خبر داد.

فایق چیرە، شهروند کُرد اهل مهاباد، پس از سفر تجاری به کردستان عراق، از این اقلیم اخراج و سپس از سوی اطلاعات مهاباد بازداشت شدە است.

بر اساس این گزارش، در پی درگیری لفظی این شهروند کُرد اهل مهاباد با ماموران امنیتی پارت دمکرات کردستان ــ عراق، پاسپورت وی ضبط و متعاقبا از سوی این نیروها از اقلیم کردستان اخراج شدە بود.

اداره اطلاعات مهاباد، پس از بازگشت این شهروند کُرد به کردستان ایران، وی را احضار کردە و پاسپورت وی را بە او تحویل دادەاند.

فایق چیرە، پس از یک هفتە از احضار به ادارەی اطلاعات رژیم ایران، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و هم‌اکنون در بازداشتگاه ادارەی اطلاعات مهاباد نگهداری می‌شود.

هنوز از سرنوشت و وضعیت قطعی این شهروند کُرد اهل مهاباد، گزارشی موثق منتشر نشده است.

در همین زمینە، دیروز دوشنبه بیست‌و‌پنجم اسفندماه، عمر قاضی، شخصیت سیاسی مهاباد از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی این شهر بازداشت شدە و به مکانی نامعلوم منتقل گردید.

نیروهای رژیم ایران به دلیل هرآنچه از سوی آژانس خبررسانی کردپا عدم همکاری با نهادهای امنیتی رژیم ایران عنوان شدە است، این شهروند کرد را بازداشت کردەاند.

آبیدر.ت