کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ویژەمراسم جشن ملی نوروز در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات برگزار شد

20:21 - 29 اسفند 1393

کوردستان میدیا: بە مناسبت جشن ملی نوروز مراسمی ویژە در مقر اصلی دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران برگزار شد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز جمعە بیست‌ونهم اسفند مراسم جشن ملی نوروز و حلول سال تازە کردی با شرکت اعضای رهبری، کادر، پیشمرگە و خانوادەهای حزب دمکرات در مرکز دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران برگزار شد.

این مراسم با سرود ملی ای رقیب و لحظاتی سکوت برای گرامیداشت یاد و روح پاک شهیدان کرد و کردستان شروع شد.

سپس یک پیام نوروزی از سوی دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران مصطفی هجری تقدیم حضار شد.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در ابتدای پیام خود از طرف حزب دمکرات کردستان ایران، گرمترین و صمیمانه‌ترین شادباش‌های خود را به مناسبت فرا رسیدن نوروز، آغاز سال نو و جشن رهایی و آزادی ابراز نمود.
هجری در سخنان خود تاکید نمود: جشن نوروز سال ١٣٩٤ خورشیدی در شرایطی فرا می‌رسد که فرزندان ملتمان در کردستان عراق و کردستان سوریه با درنده‌خوترین نیروی ضدبشری تحت عنوان دولت اسلامی (داعش) که گروهی همانند و دارای اهدافی مشابه جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، قرار گرفته و به دفاعی کم‌نظیر و قهرمانانه روی آورده‌اند، در همان حال، هم‌میهنانمان در کردستان عراق با سیاست گرسنه نگه داشتن و محاصره‌اقتصادی ضد انسانی از سوی بغداد مواجه هستند که این امر نیز با توطئه‌مستقیم متحد و فرمانروای واقعی عراق، یعنی جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد که در حقیقت کمتر از کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی نیست. امروزه کردستان تبدیل به پایگاه آزادیخواهان و تمامی نیروهای ضدتروریستی در سطح جهانی شده است، از سوی دیگر رویدادهای این جنگ نشان داد که مردم کرد دشمنان مشترکی دارند و بدون پشتیبانی، همصدایی و اتحاد قادر نخواهند بود که با دشمنان رویارویی نمایند. آنچه که در شنگال، کوبانی، گویر، مخمور، سعدیه، جلولا و سایر مناطق کردستان روی داد، نشان داد که پیشمرگان و رزمندگان کرد دوشادوش یکدیگر از خاک کردستان محافطت خواهند نمود و ما نیز به عنوان پیشمرگان حزب دمکرات همواره آماده‌ایم در هر جایی که ضرورت ایجاب نماید و از ما خواسته شود، نیروهایمان را اعزام نماییم و این اقدام را در سرآغاز تهاجمات نیروهای جهل و تاریکی به اقلیم کردستان عراق در عمل نشان داده‌ایم.

دبیرکل حزب دمکرات در ادامەی پیام نوروزی خود پیرامون وضعیت سیاسی منطقە و بەویژە مذاکرات اتمی عنوان کرد: گفتگوهای هسته‎ای میان ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ در شرایطی برگزار می‎شود که جمهوری اسلامی در حضیض ضعف اقتصادی قرار دارد و ناگزیر به پذیرش شرایط غرب شده است تا خود را از وضعیت وخیم اقتصادی و سیاسی موجود رهانیده و از پرتگاه سرنگونی و سقوط نجات دهد. بدین منظور حتی حاضر شده است که با بزرگترین دشمن خیالی خود یعنی آمریکا نیز مدتی پنهانی و اکنون نیز علناً و مستقیماً مذاکره نماید تا غرب را به برداشتن مجازات‏ها و تحریم‎های اقتصادی علیه ایران راضی نماید که زمانی از آنها به عنوان کاغذپاره نام می‏برد و مدعی بود که سبب تقویت و شکوفایی توانایی‎ها می‎گردند.

هجری در پیام خود خطاب به معلمان و روشنفکران گفت: شما در سال گذشته با برگزاری اعتصابات و ابراز نارضایتی‌هایتان علیه رژیم، یخ سکوت تحمیلی حاکمیت جهل را شکستيد و نشان داديد که کردستان دارای معلمانی پیشرو و متحد است. به همین دلیل، آینده‌ی کردستان با وجود شما روشن و درخشان خواهد بود.

سپس سرودی نوروزی بە نامنوروز از سوی گروە موزیک حزب دمکرات پیشکش حضور مهمانان مراسم شد.

در بخشی دیگر قطعە شعری از سوی گلباخ بهرامی قرائت شد.

بە مناسبت جشن نوروز و تحویل سال نوی کردی کانون نرگس چندین فعالیت هنری، ورزشی، داستان‌نویسی را برگزار کردە بود کە در این مراسم بە اسم برندگان این فعالتها اشارە می شود.

در ادامە آهنگی فلکلور از سوی گروە موزیک حزب دمکرات تقدیم شد.

بخش دوم این مراسم در خارج از سالن برگزار شد و در ابتدای این بخش، کودکان کانون نرگس سرودی را تحت عنوان خوایە وەتەن ئاوا کەی پیشکەش کردند.

سپس از دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران و پروانە دانشور دعوت شد مشعل آتش را دست جوانان تحویل گرفتە و آتش نوروزی را روشن کنند.

کازیوە.ر