کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری ویژەمراسمات باشکوه به مناسبت نوروز در کردستانات

17:31 - 2 فروردین 1394

کوردستان میدیا: نوروز امسال در کردستانات ایران با سرود ملی ای رقیب، در دست داشتن عکس دکتر قاسملو و شرفکندی، دبیرکل‌های حزب دمکرات کردستان ایران، به آتش کشیدن پرچم داعش و چندین اقدام ملی‌گرایانەی دیگر برگزار شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، علی‌رغم تمامی تهدیدها و تلاش‌های همەجانبە رژیم اسلامی و مانع‌تراشی‌های نهاداهای امنیتی در راستای ممانعت از برگزاری جشن نوروز در کردستانات، شهروندان کرد در اکثر شهرها و روستاهای کردستان با بر افروختن آتش و برگزاری ویژەمراسماتی باشکوه، جشن نوروز را جشن گرفتە و به استقبال سال نو رفتند.

گزارشات رسیده به وب‌سایت کردستان میدیا از اکثر شهرها و روستاهای کردستان حاکی از این می‌باشند که شهروندان کرد به ویژە جوانان، در فضایی کاملا امنیتی و پلیسی و علیرغم تهدیدهای پی در پی نهادهای حکومتی رژیم ایران، گسترده‌تر از سال‌های قبل، عصر روز جمعه، ٢٩ اسفندماه سال ١٣٩٣، با برگزاری ویژەمراسماتی جشن نوروز را برگزار کردند.

این گزارشات نشانگر این هستند که نوروز امسال حماسی‌تر از سال‌های گذشته و با اقداماتی ملی‌گرایانە از سوی جوانان برگزار شدە است.

برگزاری مراسم نوروز با سرود ملی ای رقیب و با در دست داشتن عکس شهید دکتر قاسملو و دکتر شرفکندی رهبران کُرد و دبیرکل‌های سابق حزب دمکرات در روستای نی از توابع مریوان، به آتش کشیدن پرچم گروه ترویستی داعش در برخی از شهرها و روستاهای کُردستان ایران و برپایی آتشی وسیعی که واژه کورد را تا کیلومترها نمایان کردە بود از سوی جوانان روستای قلعە رش از توابع سردشت از جمله نقاط قابل توجە برگزاری ویژەمراسمات نوروز ٩٤ می‌باشند.

آبیدر.ت