کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

همزمان با فینال مذاکرات هستەای/ تلاش اتحادیەی اروپا برای تحریم ٤٠ شرکت کشتیرانی ایران

17:29 - 5 فروردین 1394

کوردستان میدیا: اتحادیه اروپا در تلاش است تا نام ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی را به فهرست تحریم‌های این اتحادیه بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیەی اروپا در ادامه اعمال محدودیت‌های تجاری علیه رژیم ایران، درصدد بازگرداندن نام ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی را به فهرست تحریم‌های این اتحادیه می‌باشد.

پیشتر نام این ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی به دلیل ارتباط و همکاری با شرکت کشتیرانی رژیم اسلامی ایران در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته بود و پس از مدتی از سوی دادگاه عمومی اتحادیه اروپا از فهرست سیاه این اتحادیه خارج شدە بودند.

خبر تلاش اتحادیە اروپا برای بازگرداندن ٤٠ شرکت کشتیرانی ایران به لیست تحریم‌ها، حدود دو هفتە پیش طی نامەای به وکیل شرکت های مورد نظر، ابلاغ شده است.

این تصمیم اتحادیەی اروپا درحالیست که مذاکرات هستەای رژیم ایران و گروه ١+٥ به مرحلە حساسی رسیده است و از سوی کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا تهدیداتی جدی در صورت عدم حصول توافق هستەای انتشار یافتەاند.

در این زمینە، سناتور میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواە سنای آمریکا، روز سەشنبە چهارم فروردین اعلام کرد اگر مذاکرات گروە ١+٥ با رژیم ایران تا پایان ماە مارس (شش روز دیگر) بە نتیجە نرسد مجلس سنای آمریکا لایحە تشدید تحریم‌ها علیە ایران را بە رای خواهد گذاشت.

سناتور مکانل در سخنان خود تاکید نمودە است که اگر هر گونە توافق احتمالی صورت بگیرد باید بە تصویب کنگرە برسد.

همچنین، سناتور لیندسی گراهام از سناتورهای با نفوذ جمهوری‌خواه آمریکا، دولت باراک اوباما را تهدید کرد که اگر توافق اتمی با رژیم ایران را قبل از تایید کنگره به شورای امنیت سازمان ملل بفرستد با واکنش شدید کنگره روبرو خواهد شد.

آبیدر.ت