کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اقلیم کردستان درخصوص هجوم نیروهای امنیتی کویسنجق به حزب دمکرات اطلاعیه‌ا‌ی صادر کرد

15:47 - 6 فروردین 1394

کوردستان میدیا: بعد از گذشت یک ماە از هجوم نیروهای امنیتی شهر کویسنجق بە مقرات حزب دمکرات کردستان ایران و تشکیل چندین هیئت برای پیگیری این موضوع، دیوان ریاست اقلیم کردستان در بیانیەای اجرائیات لازم در خصوص این اتفاق روی داده را منتشر نمود.


بە گزارش وبسایت کوردستان میدیا، پانزدهم اسفندماه، فواد حسین، رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان طی مصاحبه‌ای اعلام کردە بود: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دستور داده بود بە منظور تحقیق و پیگیری این حادثە در اسرع وقت هیاتی برای علل هجوم نیروهای امنیتی کویسنجق بە کمپ آزادی حزب دمکرات تشکیل شود.

بعد از تشکیل این هیات، دیوان ریاست اقلیم کردستان روز سەشنبە چهارم فروردین‌ماه، با انتشار بیانیەای اعلام کرد: هیات متشکل گزارشی را در این بارە بە ریاست اقلیم کردستان تحویل کە بر اساس شفافیت گزارش و طبق قانون اجرائیات لازم برای متخلفین این اقدام صورت گرفتە است.

صبح روز سەشنبە دوازدهم اسفندماه سال ١٣٩٣ گروهی مشترک از نیروهای امنیت و پلیس اقلیم کردستان در کویسنجق، فارغ از رعایت هرگونە قانون و مقررات بە مقرات حزب دمکرات دمکرات کردستان ایران هجوم و تعدادی از زنان، کودکان، کادر و پیشمرگەهای حزب را مورد ضرب و شتم و بی احترامی قرار دادند.

بعد از این اتفاق دبیرخانە حزب دمکرات کردستان ایران این اقدام نیروهای امنیت اقلیم کردستان را محکوم و از نهادهای ذیربط حکومت اقلیم کردستان خواست کە برای پایان‌دان بە اینگونە برخوردهای غیرقانونی اقدام جدی بعمل آوردند.

در همین ارتباط چندین حزب و شخصیت اجتماعی و سیاسی و جمعی از فعالان مدنی این اقدام نیروهای امنیت کویسنجق را محکوم کردند.

همچنین رژیم اسلامی ایران با عکس‌العملی رسانه‌ای و با تحریف و خبرهای کاذب در رسانەهای خود درصدد ایجاد تفرقه میان حزب دمکرات و اتحادیە میهنی کردستان بودند.