کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جریمەی ٢٣٢ میلیون دلاری یک شرکت نفتی به دلیل همکاری با ایران

21:06 - 8 فروردین 1394

کوردستان میدیا: شرکت نفتی شلومبرژه به دلیل همکاری با ایران، از سوی آمریکا به پرداخت ۲۳۲ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا شرکت نفتی شلومبرژه را به دلیل همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌های نفتی به پرداخت ۲۳۲ میلیون دلار جریمه و غرامت محکوم کردە است.

این گزارش حاکی از این می‌باشد که اصل جریمه ۱۵۵.۲ میلیون دلار است که افزون بر این، شرکت شلومبرژه باید ۷۷.۶ میلیون دلار غرامت نیز پرداخت کند.

شعبه شرکت مذبور در تگزاس از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ میلادی به طور مخفیانه با رژیم ایران همکاری کرده و اقدام به نقض تحریم‌های وضع‌شدە آمریکا علیه رژیم ایران کردە است.

تحریم‌های همەجانبه علیه رژیم ایران به دلیل برنامه اتمی مبهم و مشکوک به ابعاد نظامی این رژیم است.

تحریم‌های نفتی علیه رژیم ایران، افزون بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شده و کشورها و شرکت‌هایی که این تحریم را نقض کنند، با مجازات‌های مالی روبرو می‌شوند.

تحریم‌های همەجانبه علیه رژیم ایران طی چند سال اخیر ضربەهای جبران‌ناپذیری بر پیکرەی اقتصاد ایران وارد نمودە و چشم‌انداز اقتصادی این کشور را مبهم نمود.

به دلیل میزان تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران، مقامات رژیم اسلامی و در صدر آن‌ها رهبر رژیم در مذاکرات تازه هسته‌ای که از سال ۱۳۹۲ در جریان است، می‌گویند لغو تحریم‌ها باید در توافق هسته‌ای گنجانده شود.

این درحالیست که آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی می‌گویند لغو تحریم‌ها باید تدریجی و بر اساس پایبندی رژیم ایران به عدم تلاش برای ساخت سلاح اتمی باشد.

آبیدر.ت