کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نمایندە حزب دمکرات با مسئول سازمان شبکەی سوئدی ـ کردی دیدار کرد

15:07 - 9 فروردین 1394

کوردستان میدیا: هیأت نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران با آنالینا سورنسونمسئول سازمان نت‌ورک سوئدی ـ کُردی در پارلمان سوئد، دیدار کردند.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبە پنجم فروردین‌ماه ١٣٩٤، هیأت نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران بە سرپرستی حمید تیموری مسئول روابط حزب دمکرات و نمایندە بخشی از احزاب کردستانی هر چهار بخش کردستان با آنا لینا سورنسون مسئول سازمان نت‌ورک سوئدی ـ کُردی در پارلمان سوئد دیدار کردند.

در این دیدار، مباحثی کلی پیرامون کردستان ایران و افزایش اعدام‌ها پس از روی کار آمدن حسن روحانی، جنگ اقلیم کردستان با داعش، شهادت پیشمرگەهای کردستان و مشکلات پیش‌رو و تخریب شهرها و بەویژە تخریب شهر کوبانی بە دلیل حملات داعش و همچنین توقف فرآیند آشتی ارائه شدند.

10520.jpg

در میانه این دیدار، چهار موضوع اصلی بە خانم آنا لینا سورسون مسئول سازمان شبکە سوئدی ـ کُردی ارائە شد تا وی این مسائل را با اعضا سازمان نت‌ورک سوئدی ـ کُردی در پارلمان سوئد مورد تحقیق و بررسی قرار دهد و سپس این موضوع بە پارلمان و دولت سوئد تحویل دادە شود.

موارد مطرح شده از سوی هیأت حزبی به شرح زیر ارایه شده است:

ـ دولت سوئد فعالانە برای پایان‌دادن بە اعدام‌ها و بازداشت و محکومیت شهروندان کُرد اهل کردستان ایران و خشونت‌ نیرو‌های رژیم ایران در کردستان، اقدامات دیپلماسی انجام دادە و این جنایت‌ها بە شیوە سمینار با مراکز و نهاد‌های دولت سوئد مطرح و در پارلمان برای آن‌ها اقداماتی پیش رو گرفتە شود.

ـ تخریب شهر و شهرستان‌های اقلیم کردستان و شهادت پیشمرگەها و همچنین آرامش و امنیت و ثبات ملت کُرد در این بخش، دولت سوئد بە شیوە جدی باید با حکومت اقلیم کردستان همکاری کند، هر چند دولت سوئد وعدە همکاری بە این بخش کردستان را دادە بود اما تاکنون اجرا نشدە است.

ـ دولت سوئد در راستای بازسازی شهر کوبانی همکار و همیار بودە و نقش فعالی برای همکاری کُرد‌ها در این بخش کردستان ایفا کند.

ـ همچنین از دولت سوئد درخواست شده، نقش میانجیگری میان کُرد‌ها و کشور ترکیە را داشتە باشد.

در ادامەی این دیدار، آنالینا مسئول شبکەی سوئدی ـ کُردی جهت برگزاری چندین سمینار در راستای برجستەکردن مشکلات کردستان ایران وعده‌هایی عنوان و افزود که احساس می‌کند این بخش کردستان فراموش شدە و تمام اقدامات جهت جلوگیری از دستیابی بە سلاح اتمی رژیم ایران اختصاص داده شدە و مسائل دیگر فراموش شدە است.

این مسئول شبکەی سوئدی ـ کُردی، همچنین در مورد اقلیم کردستان گفت: دستور کمک و همکاری صادر شدە است و این پروسە باید راه‌های قانونی را طی کند تا بە مرحلە اجرا برسد.

کازیوە.ر