کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شرکت \"پی‌پال\" به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران به جریمه نقدی محکوم شد

18:10 - 9 فروردین 1394

کوردستان میدیا: شرکت پی‌پال (PAYPAL) فعال در عرصە تراکنش‌های مالی الکترونیکی به دلیل نقض تحریم‌ها علیه رژیم ایران، از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا جریمه شد.
طبق گزارشات، پی‌پال کە یک شرکت بین‌المللی مهم و فعال در عرصه تراکنش‌های مالی الکترونیکی است و در زمینه پرداخت پول از طریق آنلاین در جهان فعالیت دارد، به دلیل نقض تحریم‌ها علیه رژیم ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به پرداخت ۷،۷ میلیون دلار جریمه شد. 
این شرکت در سال‌های ٢٠٠٩ تا ٢٠١٣ میلادی ٤٨٦ مورد تراکنش بە ارزش ٤٤ هزار دلار با کشورهای ایران و سودان داشتە است.

چندی پیش بە گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا شرکت نفتی شلومبرژه را به دلیل همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌های نفتی به پرداخت ۲۳۲ میلیون دلار جریمه و غرامت محکوم کردە است.
این گزارش حاکی از این می‌باشد که اصل جریمه ۱۵۵.۲ میلیون دلار است که افزون بر این، شرکت شلومبرژه باید ۷۷.۶ میلیون دلار غرامت نیز پرداخت کند.
شعبه شرکت مذبور در تگزاس از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ میلادی به طور مخفیانه با رژیم ایران همکاری کرده و اقدام به نقض تحریم‌های وضع‌شدە آمریکا علیه رژیم ایران کردە است.
رژیم ایران در طی چند سال گذشتە بە علت ادامە و فعالیت برنامە اتمی خود از سوی کشورهای غربی و ایالات متحدە آمریکا مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفتە و در این زمینە چندین شرکت و بانک‌ بە علت نقض تحریم‌ها و همکاری با رژیم ایران بە جریمە نقدی شدەاند.

گادر. د