کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها و کارزار اعتراضی در حاشیه دیدار ایران و سوئد

18:12 - 9 فروردین 1394

کوردستان میدیا: با پخش ٢ هزار تی‌شرت که بر روی آنها متنی در اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به استادیو‌م‌های ورزشی در ایران نوشته شده است در میان تماشاگران دیدار فوتبال ایران ـ سوئد، کارزاری اعتراضی نسبت به ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌ها راه افتادە است.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز سەشنبه یازدهم فروردین‌ماه سال ١٣٩٤ و همزمان با بازی فوتبال تیم‌های ملی سوئد و ایران، قرار است که به ممنوعیت ورود زنان به وزرشگاه‌های در ایران اعتراض شود.

دویچە ولە گزارش دادە است: دریا صفایی، از بانیان کمپین پیش به سوی ورزشگاه‌ها طرحی برای اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به وزرشگاه‌ها در ایران ارائه کردە است.

بر اساس این طرح، دو هزار تی‌شرت که بر روی آنها متنی در اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران نوشته شده، در میان تماشاگران حاضر در استادیوم تقسیم می‌گردد.

چندی پیش و در این زمینە، آمینە کاکە باوە، نمایندەی کُرد پارلمان سوئد، خواستار لغو مسابقە میان تیم‌های ملی ایران و سوئد شد.

کاکە‌باوە با انتشار مطلبی که تحت عنوان مسابقە دیدار دوستانه با ایران را لغو کند. اگر در ایران این مسابقە برگزار می‌شد، زنان حق حضور در آن را نمی‌داشتند در روزنامەی آفتون بلادت(Aftonbladet) به چاپ رسید، با تاکید بر نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران و بە ویژە نقض حقوق زنان از سوی رژیم حاکم بر ایران، از رئیس فدراسیون فوتبال سوئد درخواست کرده بود که مسابقەی تیم ملی سوئد با تیم ایران را لغو کند.

در زمینەی ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران، طی مدت اخیر، سپ بلاتر رئيس فدراسيون بين‌المللی فوتبال (فيفا)، در مقاله‌ای که برای مجله هفتگی فيفا نوشته بود، تاکید نمود که ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها در ایران غیرقابل تحمل است و از رژیم ایران درخواست کردە است که به ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌ها پایان دهد.

طی یک ماه اخیر، علاوه بر از دست دادن چندین میزبانی والیبال به دلیل ممنوعیت ورود زنان به ورزشگا‌ه‌ها، ایران میزبانی فوتبال جام ملت‌های آسیا ٢٠١٩ را نیز از دست داد.

آبیدر.ت