کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شرکت نمایندە حزب دمکرات در کنفرانس ویژه \"حملە داعش بە کوبانی در پارلمان اروپا\"

17:48 - 16 فروردین 1394

کوردستان میدیا: جمیل فتحی نمایندە حزب دمکرات کردستان ایران در بلژیک، در کنفرانس ویژه بە حملات ترورستی داعش بە کوبانی و تاثیرات آن در مناطق خاورمیانە در پارلمان اروپا برگزار شد شرکت کردند.
بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز سە‌شنبە یازدهم فروردین‌ماه، جمیل فتحی نمایندە حزب دمکرات کردستان ایران در کشور بلژیک همراە با خانم مونیک سمیتس همکار بخش روابط، در کنفرانس ویژه بە حملات تروریستی داعش بە کوبانی و تاثیرات آن در مناطق کە از سوی گروە دوستان کُرد در پارلمان اروپا و کنگرە ملی کُرد تشکیل شدە بود،با حضور چندین عضو پارلمان و چهرە سیاسی و روزنامە‌نگار در این کنفرانس شرکت کردند.

این کنفرانس از سوی ماری کریستین برگزار شد و مسائلی مفصل پیرامون وضعیت خاورمیانە و بەویژه وضعیت اواخر عراق، سوریە و کردستان بحث نمود.

سپس آدم اوزون نمایندە کنگره کُرد بحثی در مورد وضعیت کُرد بە‌ویژه در ترکیه و همچنین روابط کُرد و ترک و همچنین مسئلە آشتی تقدیم کرد.

همچنین گابریل زیمر عضو پارلمان اروپا سخنانی ارائە نمود و تاکید کرد: سیاست‌های ترکیە می‌توانند دلایلی باشند تا در مورد روابط دوجانبە با این کشور گفتگو کنند و همچنین گفت سیاست‌های ترکیە می‌توانند از بە عضو در‌آمدن این کشور در اتحادیە اروپا ممانعت کند.

در بخش دیگر این کنفرانس، سیبالس بودیل از فراکسیون سبز پارلمان اروپا اعلام کرد. حمایت و پشتیبانی خواستە‌های ملت کُرد خواهند کرد و تلاش می‌کنند کە پ.ک.ک در لیست ترور خارج کنند و اشارە کرد کە ما کُرد را بە عنوان دوست و هم‌پیمان می‌بینم، نە بە عنوان تروریست.

همچنین کامران متین استاد دانشگاه در لندن در مورد نقش جریانات در منطقە و بە ویژه نقش ترکیە سخنانی ارائە نمود.

در بخش پایانی این کنفرانس صالح مسلم در مورد تجربە غرب کردستان بحثی تقدیم کرد و گفت: کە همکاری بە گروە ترورستی دولت اسلامی باید بە پایان برسد و بیشتر از این از سوی بعضی از کشورها نباید تسلاحیات نظامی در اختیار آنها قرار نگیرد.

کازیوە.ر