کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

علیرغم وخامت جسمانی، ٤ زندانی سیاسی کُرد از مرخصی محرومند

22:13 - 16 فروردین 1394

کوردستان میدیا: مسئولین زندان و نهادهای اطلاعاتی رژیم اسلامی ایران با اعطای مرخصی به چهار زندانی سیاسی کُرد که در وضعیت جسمانی نامناسبی بەسر می‌برند، مخالفت کردند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، دادستان دادسرای نظامی زاهدان با وجود مشکلات جسمانی و نیاز ضروری به رسیدگی پزشکی، با اعطای مرخصی به محمد امین آگوشی، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی زاهدان مخالفت کردە است.

مخالفت با اعطای مرخصی به این زندانی سیاسی کُرد درحالیست که طبق وعدە مسئولین قرار بود، آگوشی بعد از تعطیلات عید نوروز جهت پیگیرى مشکلات پزشکى به مرخصى اعزام گردد، اما با وجود تهیه وثیقه با درخواست مرخصى وى مخالفت شد.

در همین رابطه، دادستانی میناب و نهادهای امنیتی رژیم ایران در کردستان، با وجود اینکه افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی کُرد اهل کرمانشاه دچار بیماری سرطان شده و به معالجه پزشکی بیرون از زندان نیاز دارد، با اعزام وی به مرخصی مخالفت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی کُرد به سرطان رودە و خونریزی داخلی مبتلا شدە و در وضعیتی نامناسب قرار دارد، با این وجود بیش از یک سال است که با اعطای مرخصی به وی مخالفت می‌شود.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی طی گزارشی در رابطه با عدم اعطای مرخصی به افشین سهراب‌زادە اعلام کردە است که حدود ده ماه پیش دادگاه انقلاب رژیم در سنندج وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی برای مرخصی درمانی این زندانی صادر کرد، خانواده وی وثیقه صادر شده را تهیه، اما دادگستری کردستان مبلغ وثیقه مرخصی وی را به ٢٢٠ میلیون تومان افزایش داده بود.

از دیگر سو و در همین زمینە، محمدحسین رضایی زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان میناب، علی‌رغم اینکه پزشک معالج وی اعلام کرده بود که وی باید سه ماه بیرون از زندان استراحت کند، با اعطای مرخصی به وی موافقت نشدە و روز شنبه پانزدهم فروردین‌ماه پس از انجام عمل جراحی به زندان میناب بازگردانده شد.

در ادامەی عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی کُرد، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی اعلام کرده است: در حالیکە دوران حبس یک زندانی سیاسی کُرد به نام کریم موسی‌زادە به اتمام رسیدە است، اما مسئولین زندان از آزادی وی ممانعت به عمل می‌آورند.

گزارش شدە است که کریم موسی‌زاده در اعتراض به ممانعت مسئولین از آزادی وی، مدت ١٦ روز است که اقدام به اعتصاب غذا کردە است و در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد.